167 631 läst ·
2 460 svar
168k läst
2,5k svar
Papperspåse eller plastpåse när ni handlar ?
Det passar väl för hur Systembolagets organisation ser på sina kunder: Som halvalkon som köper dåligt lådvin med tre apor på eller "italienskt vin" blandat i Göteborgs hamn. Den söta smaken av glycerol! Helt fel har de ju inte statistiskt...MultiMan skrev:
Tänker hoppa in här för att emfatiskt hålla med!
Senaste 10 åren har jag aldrig kunnat gå in på mitt bolag och köpa allt det jag vill ha, alltid något som är slut på hyllan. Senaste 5 åren finns en hel del varor inte att beställa heller (såsom olika sorter pastis och limoncello). Jag har därför till stor del tvingats att handla från utlandet. Bättre service, större sortiment.
Något som gjorde mig riktigt förbannad senast var att svenska Agitators produkter är borttagna från mitt bolags hyllor. Inte en enda sort finns att köpa. Att de först tog bort Rye Rye var illa nog. Helt obegripligt att ett svenskt monopol inte ens kan tillhandahålla svensktillverkad sprit.
Mitt bolag har inte ens mynt till vagnarna. Det är färdiga plastmynt instoppade redan.Nötegårdsgubben skrev:
Och? Jag känner till minst två bolag som ligger på gågator och har tyvärr inte heller med mig mynt eller speciella plastbitar för att få loss bolagets kundvagnar.
Det är ett företag som av uppenbara skäl har dålig service (de låter väl inte ungdomar identifiera sig med Freja eller Bank-ID heller om jag minns rätt).
Nu förstår jag att ni är några som anser att detta monopolföretag är värt att försvara, och därför skyddar deras dåliga service oavsett, men min avsikt var faktiskt bara att påtala deras uselhet i just plast/-papperspåsefrågan.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 254 inlägg
Kul för dig.pacman42 skrev:
Själv har jag erfarenheter från mer än ett systembolag och konstaterar att det inte är så överallt. I synnerhet inte på de systembolag vid externhandel som jag emellanåt nyttjar. Och jag svor över just detta senast i onsdags.
För att göra ett (förhoppningsvis) sista inlägg i frågan: Det är kul att en tråd som handlar om symbolpolitik vad gäller bärkassar gått till att handla om hur man enklast fraktar sina bulkinköp på systemet till bilen.
Hittar nog det mesta i de två vi har, ett vid köpcenter med de stora volymerna och om man så vill vagnar ända ut till parkering. Det lite mindre i stadskärnan har lite annat sortiment, så enbart för kassar.
Så vill man ha något speciellt får man söka på deras hemsida var det finns eller så har jag även beställt det, även från importör.
Har väl sex bolag jag handlar på här i länet under ett år, varav ett fortfarande har viss del av sortiment bakom disk.👍
Så vill man ha något speciellt får man söka på deras hemsida var det finns eller så har jag även beställt det, även från importör.
Har väl sex bolag jag handlar på här i länet under ett år, varav ett fortfarande har viss del av sortiment bakom disk.👍
Om inte annat tycker jag det är ett gott tecken. Trots Trump vid rodret på världens största militärmakt och tweets om att bomba Iran till stenåldern och diverse folkmord krig och allmänt elände i värden utanför, har vi lyckan att uppröras över kvaliteten på bärkassar eller om huruvida vi kan få tag på just rätt sorts sprit. 🥃🙏🫶Nötegårdsgubben skrev:
Kul för dig.
Själv har jag erfarenheter från mer än ett systembolag och kostaterar att det inte är så överallt.
För att göra ett (förhoppningsvis) sista inlägg i frågan: Det är kul att en tråd som handlar om symbolpolitik vad gäller bärkassar gått till att handla om hur man enklast fraktar sina bulkinköp på systemet till bilen.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 856 inlägg
En del kan gå och tugga tuggummi samtidigt.T TypRätt skrev:Om inte annat tycker jag det är ett gott tecken. Trots Trump vid rodret på världens största militärmakt och tweets om att bomba Iran till stenåldern och diverse folkmord krig och allmänt elände i värden utanför, har vi lyckan att uppröras över kvaliteten på bärkassar eller om huruvida vi kan få tag på just rätt sorts sprit. 🥃🙏🫶
Jag menade det inte som att folk inte kan bry sig om båda sakerna. Men det faktum att vi just nu inte har större problem som direkt påverkar oss. Om oljepriserna ökar massor mer kanske vi har bränslepriser som gör att priserna ökar på alla importvaror eller att vi inte får dem alls. Om priserna på bränsle som resultat gör att allt blir dyrare kanske vi inte tycker att vi har råd med vin o dylikt gott.MultiMan skrev:
Hade vi varit mottagarland av drönare, raketer och annan riktad sprängverkan hade bärkassar varit det minsta bekymret. Säger bara att jag är glad att så inte är fallet.
Det är ju så man bygger ett bra liv och samhälle, man ser om sin närhet och sköter den trots att det större perspektivet alltid uppvisar en kaotisk värld som ej går att styra över och förbättra.T TypRätt skrev:Om inte annat tycker jag det är ett gott tecken. Trots Trump vid rodret på världens största militärmakt och tweets om att bomba Iran till stenåldern och diverse folkmord krig och allmänt elände i värden utanför, har vi lyckan att uppröras över kvaliteten på bärkassar eller om huruvida vi kan få tag på just rätt sorts sprit. 🥃🙏🫶
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 254 inlägg
Säkert så, men lösningen hade nog inte varit att vi fått följa nyckerna hos prussiluskorna på Systembolagets huvudkontor. För problemet är ju just dessa och att deras typ av beteende tillåts. Hade vi levt i en värld av armod och allmän brist hade även jag kunnat ta en videkorg till affären och köpt en halv böj istället för en flaska OP som påsksnaps. Men nu är det inte så.T TypRätt skrev:
Har du inte hört om statarna på godsen här?Alfredo skrev:
Nåja, jag undrar om det inte är stockholmarna som plundrar bolaget i Nyköping på väg till sommarstugan. Ligger så bra alldeles vid E4an.
Nötegårdsgubben skrev:
Nötegårdsgubben skrev:
Claes Sörmland skrev:
Ni verkar nästan lite hatiska mot vårt kära Systembolag. Har det hänt något? Kanske har ni blivit portade från en eller flera butiker? Funderat över att prata om era känslor med någon? Det finns hjälp att få! För övrigt rekommenderar även jag kartonger!Claes Sörmland skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder