Du kan vara helt lugn.
 
  • Gilla
@ndreas
  • Laddar…
Det finns en överhängande risk att det fastnat i en skarv i kanalen innan det kommer fram till filtret. Troligen hamnar pappret då i svängning och med stor sannolikhet tillslut i en frekvens som gör att det uppstår kraftig värme. Är inte kanalerna nyligen rensade kan det uppstå brand i hela anläggningen.

Som tur är finns ett enkelt sätt att motverka att pappret hamnar i fel frekvens och motverka svängningen.
Ta fram en stol, ställer dig så nära utsuget som möjligt och med din mörkaste stämma sjunger du ”blinka lilla stjärna där”. Troligen räcker en omgång, men för att vara på säkra sidan och eftersom du är orolig, skulle jag köra hela sången tre ggr. Detta bör upprepas minst 1 gång per dag under minst en månads tid.

Är du bortrest vid någon dag bör du fråga någon bekant om de kan hjälpa dig att sjunga denna/dessa dagar.

Du kan också kontakta hyresvärden, men skulle starkt avråda från det då det i de flesta hyresavtal framgår under fältet övrigt att det är absolut förbjudet att släppa papper och småbarn in i ventilationskanaler. Titta gärna i ditt kontrakt om det inte står där.
 
  • Gilla
Talskog
  • Laddar…
D Dinodoy skrev:
Om så vore fallet, finns det en brandrisk isåfall? Att det fastnar i fläkthjulet?
Obefintligt du kan sova lugnt.
 
J Jan Andersson8 skrev:
Det finns en överhängande risk att det fastnat i en skarv i kanalen innan det kommer fram till filtret. Troligen hamnar pappret då i svängning och med stor sannolikhet tillslut i en frekvens som gör att det uppstår kraftig värme. Är inte kanalerna nyligen rensade kan det uppstå brand i hela anläggningen.

Som tur är finns ett enkelt sätt att motverka att pappret hamnar i fel frekvens och motverka svängningen.
Ta fram en stol, ställer dig så nära utsuget som möjligt och med din mörkaste stämma sjunger du ”blinka lilla stjärna där”. Troligen räcker en omgång, men för att vara på säkra sidan och eftersom du är orolig, skulle jag köra hela sången tre ggr. Detta bör upprepas minst 1 gång per dag under minst en månads tid.

Är du bortrest vid någon dag bör du fråga någon bekant om de kan hjälpa dig att sjunga denna/dessa dagar.

Du kan också kontakta hyresvärden, men skulle starkt avråda från det då det i de flesta hyresavtal framgår under fältet övrigt att det är absolut förbjudet att släppa papper och småbarn in i ventilationskanaler. Titta gärna i ditt kontrakt om det inte står där.
haha jag förstår vinken, jag har släppt oron!
 
  • Gilla
Jan Andersson8
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Obefintligt du kan sova lugnt.
tack!
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.