3 317 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Pappersark sögs upp i ventilationen
Sida 1 av 2
Hej, dum fråga men måste ändå ställa.
jag skulle testa ventilationen i badrummet och la ett litet pappersark för att testa om det fastnade, det sögs dock upp i kanalen och försvann. Är detta något som kan påverka framöver? Finns det risk att det förstör något i ventilationen? Bör jag kontakta hyresvärden?
jag skulle testa ventilationen i badrummet och la ett litet pappersark för att testa om det fastnade, det sögs dock upp i kanalen och försvann. Är detta något som kan påverka framöver? Finns det risk att det förstör något i ventilationen? Bör jag kontakta hyresvärden?
Ok, Worst case scenario.
Arket åker upp i kanalen och fastnar i fläkthjulet, som jammas fast, det blir varmt och börjar ryka kabelbrand uppstår osv.
Men chansen att det händer är nog större i amerikanska filmer chansen att vinna på triss är nog mer troligt.
Du kan sova gott.
Arket åker upp i kanalen och fastnar i fläkthjulet, som jammas fast, det blir varmt och börjar ryka kabelbrand uppstår osv.
Men chansen att det händer är nog större i amerikanska filmer chansen att vinna på triss är nog mer troligt.
Du kan sova gott.
Nä, finns inga ftx aggregat utan filter före fläkten.A Andy78 skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Vet att de byter ut filter då och då så det ska ju sitta ett på plats. Ponera dock att det skulle ha missats, kan ett pappersark fastna i fläkten och börja brinna? Bör det inte gå igenom fläkten ändå? Snackar ett litet pappersark. En ruta från toapapper i storlekH halj skrev: