20 026 läst ·
76 svar
20k läst
76 svar
pappen över nedersta bärläkten? Rätt eller fel?
Jag har inte hittat några andra fel som dom har gjort. Men jag ska ta hit en besiktningsman som får kolla över jobbet och hittar han nått så e de väl bara gör om gör rätt som gäller! Har 10 års garanti på jobbet.
Vill inte namnge takfirman i nuläget då jobbet inte är färdigt ännu. vill inte att dom ska sätta sej på tvären..
Har inte betalt något ännu men har fått faktura på jobbet ska betalas 28:e december, men känner att jag inte vill betala något förens allt är klart!
Har inte betalt något ännu men har fått faktura på jobbet ska betalas 28:e december, men känner att jag inte vill betala något förens allt är klart!
Nä, du ska nog hålla inne pengarna.
Men du ska nog meddela dom orsaken till detta samt även skyndsamt ordna någon slags besiktning och utlåtande.
Men börja med att meddela att det är helt fel gjort, och felet är så stort att du måste vänta med all betalning då det kanske kommer kosta lika mycket att åtgärda felet som det fakturerade beloppet.
Sen bör du fortsätta med att diskutera lite med dom om vad dom själv vill göra för att åtgärda felet/felen. Ev inser dom inte ens att ett fel föreligger.
Men börja med lite försök till dialog i alla fall innan du beställer en besiktningsman. Dom kanske direkt vill göra om och rätt.
Men du ska nog meddela dom orsaken till detta samt även skyndsamt ordna någon slags besiktning och utlåtande.
Men börja med att meddela att det är helt fel gjort, och felet är så stort att du måste vänta med all betalning då det kanske kommer kosta lika mycket att åtgärda felet som det fakturerade beloppet.
Sen bör du fortsätta med att diskutera lite med dom om vad dom själv vill göra för att åtgärda felet/felen. Ev inser dom inte ens att ett fel föreligger.
Men börja med lite försök till dialog i alla fall innan du beställer en besiktningsman. Dom kanske direkt vill göra om och rätt.
Har nu pratat med takfirman och dom inser att det är fel gjort. Han säger att dom ska lossa takfotsplåten och sträcka ut pappen dra den neråt, så att det inte kan samlas vatten längst ner. Hade helst velat att dom la pappen under bärläkten men de drar ju med sej att dom måste ta bärt hängränna+nedersta bärläkt och de vill dom tydligen inte.