Ksund skrev:
Ah, ok, så ni dödade dem inte bara utan förde över till nya pantbrev eftersom ni tog större lån, det förklarar ju saken.

Jag tyckte att det lät som att du inte tagit några lån alls och då makulerat pantbreven.
Vi har inga lån på tomten, dock för själva bygget som då ingår i det nya pantbrevet. De gamla pantbreven gällde bara tomten (och den numera uppeldade sommarstugan)

Vi har inga lån på tomten, dock för själva bygget som då ingår i det nya pantbrevet. De gamla pantbreven gällde bara tomten (och den numera uppeldade sommarstugan)
Om man ska vara petig så är det väl så att ni har lån på fastigheten genom att fastigheten är säkerhet via pantbreven. En fastighet är en bit jord som avgränsats samt byggnader och liknande som står på den. Så om ni har pantbrev som bas för lånet, så har ni i teorin lån på tomten.

Det spelar sedan ingen roll om ni med lånet på fastigheten betalat tomten eller något annat, lånet ligger på fastigheten ändå.

Men jaja, det är ju en parentes i sammanhanget, jag har ju fått reda på hur det låg till med era pantbrev vilket var det jag ville veta :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.