Jag har precis köpt en fritidshus byggt -68 och paneltypen ser ut som ett falsad T med lockbräda (se bild). På södersidan är denna panel helt sprucken (av solen och värmen?) och behöver bytas. Denna panel verkar inte helt vanlig idag. Jag tänkte byta ut panelen och ska göra det själv (är helt nybörjare). Jag tänker därför göra det så enkelt och lätt som möjligt. Min plan är därför att byta till vanlig lockpanel, t.ex. 22x145mm. Vad tror ni om det?