Jag har precis köpt en fritidshus byggt -68 och paneltypen ser ut som ett falsad T med lockbräda (se bild). På södersidan är denna panel helt sprucken (av solen och värmen?) och behöver bytas. Denna panel verkar inte helt vanlig idag. Jag tänkte byta ut panelen och ska göra det själv (är helt nybörjare). Jag tänker därför göra det så enkelt och lätt som möjligt. Min plan är därför att byta till vanlig lockpanel, t.ex. 22x145mm. Vad tror ni om det?
 
  • Sprucken och skadad träpanel med en T-profil och lockbräda på en fritidshusvägg, tecken på väderpåverkan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Det blir nog bra
 
Ja det syns ju ingen skillnad så det blir bra!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.