Var kan man använda sig av för billigt virke?
Bredden ska vara ca 12cm och tjockleken ca 2cm.


Jocke
 
Bob_the_builder
Har du låga krav på estetiken så kan du ju använda formvirke, tex 22x95 (tror att vissa brädgårdar säljer 22x120 också) och såga bort de sämsta bitarna innan uppsättning.
 
Det är väl inte så jättenoga hur det ser ut.
Vad är det för cirka pris på detta?

Jocke
 
Bob_the_builder
4-5 kr per löpmeter skulle jag kunna tänka mig.
 
Du kan använda råspont 23x120, köpte det på bejier för 6 kr metern = 50 kr m2
Då var det ändspontat, då blir det inget spill.

/Johan
 
Jag ska ha ett spel mellan brädorna på ca 20mm.

Jocke
 
Eld skrev:
21*120 kostar 7,99 per meter på Byggmax. [länk]
Jag har kollat lite där så det blir nog att handla på Byggmax. Billigast än så länga för vanliga brädor.

Jocke
 
Jag har köpt 25x135 för 5kr/m. Det är en mindre ställe, men attans billigt.

Kanske du har någon mindre "bysåg" som har skapliga priser, virket behöver ju särskilt fint heller.
 
När jag byggde vår vedbod gjorde jag väggarna i "omvänd" lockpanel....... ;)
Använde 22x145. Satt först panel på utsidan och lämnade ca. 90 mellan varje. (Hade reglat upp väggen horisontellt med 45x45) Satt sedan locken på insidan. Fick på detta sätt en suverän ventialtion och skydd mot regn.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.