Vi har en trång hall där det nu är målad vävtapet där vi vill sätta upp panel en bit upp på väggen.
Bakom vävtapeten är det gipsplattor, så det finns bara stående reglar någonstans där bakom. Vi vill undvika att regla upp på väggen för att inte förlora bredd.
Vi funderar på
a) tunna panelskivor / mdf-plattor typ Moelven Regina. Enkel uppsättning som inte kräver uppbyggt regelverk. Vi är dock oroliga för hållbarheten, hur blir det vid skador? Brunt mdf-rufs direkt?
Har någon erfarenhet av denna typ av plattor, hur ser de ut 5-10 år senare?
b) liggande massiv träpanel (fästs då i stående reglar som får hittas). Men hur ser det egentligen ut med liggande bröstpanel? Blir det inte lite som ett stall??