Hälsade på krypgrunden idag och kikade lite.
Plast ligger även om det saknas plast hela vägen, fattas cirka 10-15 cm runt om. Frigolit har de satt upp runt om.
Huset sedan 1984, vi har bott i det i cirka 15 år.
Men har två frågor.
1. Pålagring har det alltid varit. Var några år sedan jag var nere sist så svårt att säga om det förändrats. Är bara på masonitskivorna och ej övrigt trä vad jag kan se. Någon med mer kunskap som ser något alarmerande?
2. Två fläktar sitter där vilket jag aldrig nyttjat eller vet hur de fungerar. Planerar att ta bort elkabeln till dem då den inte är så fin på utsidan. Antar att fläktarna inte fyller någon större funktion och kan tas bort?
Tack för svar!
Plast ligger även om det saknas plast hela vägen, fattas cirka 10-15 cm runt om. Frigolit har de satt upp runt om.
Huset sedan 1984, vi har bott i det i cirka 15 år.
Men har två frågor.
1. Pålagring har det alltid varit. Var några år sedan jag var nere sist så svårt att säga om det förändrats. Är bara på masonitskivorna och ej övrigt trä vad jag kan se. Någon med mer kunskap som ser något alarmerande?
2. Två fläktar sitter där vilket jag aldrig nyttjat eller vet hur de fungerar. Planerar att ta bort elkabeln till dem då den inte är så fin på utsidan. Antar att fläktarna inte fyller någon större funktion och kan tas bort?
Tack för svar!
Frågan är hur isoleringen ser ut bakom masonit. Har själv en krypgrund med cellplast på vägg och en fläkt som är ansluten i hålet i grundmuren som ger ett undertryck så fukt går ut istället för in i grunden.
Anslut fläkten utblås till närmsta hål, proppa igen övriga hål med fogskum.
Kör fläkten på max några månader men sen reglera ner den senare
Anslut fläkten utblås till närmsta hål, proppa igen övriga hål med fogskum.
Kör fläkten på max några månader men sen reglera ner den senare
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden