253 811 läst ·
3 373 svar
254k läst
3,4k svar
På lördag börjar utfasningen av Ringhals 2
Vilken tvättmaskin står inte med tryck? På sin höjd att folk kommer ihåg att stänga av kranen när de åker på långsemester. Visst kan det finnas en del betänkligheter i att köra maskiner o utrustning när ingen är hemma, å andra sidan kan det hända mycket om man kör en tvättmaskin på natten när alla sover...S Soltorp40 skrev:Kolla gärna med försäkringsbolaget om de accepterar skador (oftast brand-) orsakade av en torktumlare som körts när ingen är hemma eller ingen är vaken och övervakar den.
Jag har för mig att det varit tvivel på det, liksom på ersättning av vattenskador från tvättmaskiner som stått med tryck på utan tillsyn.
Varför är det installationskrav på att alla diskmaskiner skall ha vattenkran ovanpå diskbänken?
Som jag sa förut, läs försäkringsvillkoren. Att alla andra gör fel brukar inte hjälpa när du skall ha ersättning.
Som jag sa förut, läs försäkringsvillkoren. Att alla andra gör fel brukar inte hjälpa när du skall ha ersättning.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 210 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Jag ser framför mig om ett par år när tusentals dieselgeneratorer drar igång i Sveriges hemman mellan 7-11 och 16-19. Kan man bara få att alla dieselelverk är uppkopplade mot Nordpool så borde det gå att göra.
Med lite framförhållning hinner man dessutom värma upp gengasaggregatet och då blir det intressant för alla vedeldare. Detta bedömer jag som en realistisk utveckling. Gäller bara att NIBE med flera introducerar gengasaggregat med WiFi-koppling.
Med lite framförhållning hinner man dessutom värma upp gengasaggregatet och då blir det intressant för alla vedeldare. Detta bedömer jag som en realistisk utveckling. Gäller bara att NIBE med flera introducerar gengasaggregat med WiFi-koppling.
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Som nämns i artikeln är det på försöksstadiet och det finns ingen standard utan det beror på enskilda utvecklare.. Och man erkänner att elnätet blir allt svajigare. Välkommen till Kambodja.K karlmb skrev:
Som jag skrev igår blir det för villaägare att satsa på gengas. Vi kanske skulle koppla från Bitcoinfabriker och serverhallar först.
Detta är definitivt ett steg tillbaka i utvecklingen.