2 845 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
PÅ G!
Nu är vi på G !!!
Igår började de skrapa av berget på tomten... Var förbi två gånger ;D ;D (En gång när killarna slutat och åkt hem..) Kommer nog ha svårt att slita mig därifrån. Har ett bra jobb som gör att jag oftast kan sticka ifrån nån timme mitt på dagen.
Det ser bra annorlunda ut när bara berget syns överallt Men det käns bra, tycker att det är lättare att förstå hur man vill göra och hur det kommer att bli nu.
Idag får vi reda på hur mycket som måste sprängas bort på var sluttande tomt.... sedan får vi se hur mycket pengar vi har över att fin putsa med
Vi är uppe i ca 500 kubik
trodde de igår, utan att mäta ordentligt, bara med ett tränat öga. Men vi hoppas att de hittar någon jordficka när de skrapar av det sista idag, så vi får en trevlig överaskning!
Alla som är inblandade och arbetar på tomten är så trevliga och myket seriösa!!! Försöker sätta sig in i hur vi vill ha det oc h verkligen arbetar åt oss. Det känns bra!
Glada hälsningar från Sabina
Igår började de skrapa av berget på tomten... Var förbi två gånger ;D ;D (En gång när killarna slutat och åkt hem..) Kommer nog ha svårt att slita mig därifrån. Har ett bra jobb som gör att jag oftast kan sticka ifrån nån timme mitt på dagen.
Det ser bra annorlunda ut när bara berget syns överallt Men det käns bra, tycker att det är lättare att förstå hur man vill göra och hur det kommer att bli nu.
Idag får vi reda på hur mycket som måste sprängas bort på var sluttande tomt.... sedan får vi se hur mycket pengar vi har över att fin putsa med
Alla som är inblandade och arbetar på tomten är så trevliga och myket seriösa!!! Försöker sätta sig in i hur vi vill ha det oc h verkligen arbetar åt oss. Det känns bra!
Glada hälsningar från Sabina
Hej!
Va härligt att vara igång. Lycka till!
Va härligt att vara igång. Lycka till!
Var idag återigen ute och kikade ...
Och ser man på , helt plötsligt stupade berget, och sedan var det bara jord och lösa stenar...50 kubik fyllt med trevliga lösa massor !! Yipiieee ;D ;D ;D
Glada kramar från en lyklig Sabina...än så länge..
Och ser man på , helt plötsligt stupade berget, och sedan var det bara jord och lösa stenar...50 kubik fyllt med trevliga lösa massor !! Yipiieee ;D ;D ;D
Glada kramar från en lyklig Sabina...än så länge..
HALLÅ !
Bobyggaren, tyvärr kommer vi inte att ha någon hemsida, vi nöjer oss med hemvideon
Det går upp och ner det här med humöret när man är mitt i processen. Fick igår kväll reda på exakt hur många kubik vi skulle vilja ta bort. För att få en hyfsad tomt. Den ser i dag ut som ett mindre berg! Ändå har vi sett så många som är så mycket värre!
Vi hamnade trots en stor krater...på trevliga 588 kubik !!
Vi hade haft sprängare ute och kikat som pratade om 400-450 från början. Men vi har själva ändrat i markplaneringsritningen för att få lite tomt som går att använda.
Men det svider bra ...känns som en dålig dag idag.
/ Sabina
Bobyggaren, tyvärr kommer vi inte att ha någon hemsida, vi nöjer oss med hemvideon
Det går upp och ner det här med humöret när man är mitt i processen. Fick igår kväll reda på exakt hur många kubik vi skulle vilja ta bort. För att få en hyfsad tomt. Den ser i dag ut som ett mindre berg! Ändå har vi sett så många som är så mycket värre!
Vi hamnade trots en stor krater...på trevliga 588 kubik !!
Vi hade haft sprängare ute och kikat som pratade om 400-450 från början. Men vi har själva ändrat i markplaneringsritningen för att få lite tomt som går att använda.
Men det svider bra ...känns som en dålig dag idag.
/ Sabina
Klicka här för att svara