Skärmdump av mail 2026-05-17 ...visar vad vi köpte 2020. Konstigaste skräpmail på länge. Kanske har de blivit hackade att gererera mail...
Betygsätt..Skärmbild 2026-05-17 124649.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
M murmil skrev:
Screenshot of email 2026-05-17 ...showing what we bought in 2020. Strangest spam email in a long time. Maybe they were hacked to generate email...
[bild]
Hej, du kan skanna med din Google Gemini (thinking mod) och se hur det ser ut som 'phishing'. Fråga Gemini: 'Är det här ett lura?' Lycka till!

C
M murmil skrev:
visar vad vi köpte 2020. Konstigaste skräpmail på länge.
He he, å andra sidan är det nästan mer konstigt när de tjatar om att du skall recensera hammocken tre dagar efter att du fått hem den, som det vanligtvis brukar vara hos näthandlarna.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Att bygghemma inte har bättre koll på sina kundsystem förvånar mig inte ett dugg. Det vore konstigare om just det fungerade, när allt annat är tveksamt.

• Gilla
NoiseMaker och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Att bygghemma inte har bättre koll på sina kundsystem förvånar mig inte ett dugg. Det vore konstigare om just det fungerade, när allt annat är tveksamt.
Går det ens att gå tag på dem? Frugan beställde ett träd som dem fastnade på någon lastkaj och ingen hittar längre. Tre veckor sedan och dags att de tar ansvar. Men hur?

• Gilla
1234bjorn
  • Laddar…
C cpalm skrev:
He he, å andra sidan är det nästan mer konstigt när de tjatar om att du skall recensera hammocken tre dagar efter att du fått hem den, som det vanligtvis brukar vara hos näthandlarna.
Var ser du datumet för ev. inköp ?

• Gilla
cbrolin
  • Laddar…
C
Snubbelin Snubbelin skrev:
Datumet? Man vet väl när man köpt nåt? Sen när man precis fått hem det kommer det ett mejl som frågar vad man tyckte om produkten.

slothy slothy skrev:
Går det ens att gå tag på dem? Frugan beställde ett träd som dem fastnade på någon lastkaj och ingen hittar längre. Tre veckor sedan och dags att de tar ansvar. Men hur?
Har samma problem. De angav felaktig area på ett växthus och nu får man inte tag i någon på en månad. Hade ingen aning om att det var ett bedrägeriföretag, var och varannan annons är ju deras när man googlar.

C cpalm skrev:
Ja, ofta kommer det tillockmed innan jag packat upp saker. Om man ska kunna ge ett omdömme vill man ju veta att det tex inte går sönder efeter en månads användning.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Snubbelin Snubbelin skrev:
Nää det syns inte här, men jag har kvar mailet med kvitto.

Howard Duffy Howard Duffy skrev:
Hej, du kan skanna med din Google Gemini (thinking mod) och se hur det ser ut som 'phishing'. Fråga Gemini: 'Är det här ett lura?' Lycka till!
Det ska jag testa på något mail, men funkar säkert inte på detta då det (om det vore phishing) vore ett alltför unikt mail.

M murmil skrev:
Nää det syns inte här, men jag har kvar mailet med kvitto.
M murmil skrev:
Ja, ofta kommer det tillockmed innan jag packat upp saker. Om man ska kunna ge ett omdömme vill man ju veta att det tex inte går sönder efeter en månads användning.
Har du inte hunnit packa upp och testa grejorna på sex år?

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Nu har iaf vi fått tillbaka pengarna, så det är ju bra.

• Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
C cbrolin skrev:
Har du inte hunnit packa upp och testa grejorna på sex år?
Haha! Jodå, hammocken blev monterad och testad direkt. Men kommer på på två saker som tagit mer än ett år att testa: En grästrimmer som frugan ville att vi skulle köpa, den har jag packlat upp först i år, och testat (hon har inte kört den än), och en motorsåg vi skulle ha till att främt kapa ner häcken. Men häcken fortsatt trimmad som vanligt. och motorsågen inte använd efter nästan tre år! 🙄

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.