hertzbo skrev:
Stämmer, jag är nöjd, gör man något väldigt osande forcerar vi ftx:en en stund sen är det bra. Känns bra att inte fläkta ut all värme speciellt nu med mycket minus.
Fint det.
Använt något annat kolfilter?
Har kollat på deras vanliga billigare filter, men det ser så futtigt ut.
Samtidigt lite orolig för det stora, då det är så sjukt dyrt att byta ut själva filtret, men de är väl samtidigt designade för att hålla i 1.5 år eller så?

Var det någon krångel med installation?
Samt, upplever du att den tar bort mycket lukt också? :)

tack!

Den tar bort lukt, såklart inte som om man blåser ut all luft utomhus. Man bör nog också ha någon typ av mekanisk ventilation också, FTX har vi. Har inte provat andra filter men detta fick bra värde i energimyndighetens test. Vissa menar att man tjänar in på minskad värmeförbrukning mer än vad filter kostar.

Jag skulle inte vilja vara utan överskåp i ett kök. I min värld är överskåpen mer lättillgängliga än underskåpen, men då har jag aldrig bott i ett nytt lådkök.

Hej! Ursäkta att jag väcker tråden men kan inte låta bli att fundera över placeringen av vitvaror. Kan man utan vidare placera en ugn mer eller mindre direkt mot kyl/frys utan problem? Vill tro att värmen måste ta vägen någonstans.

ghoti skrev:
Kan man utan vidare placera en ugn mer eller mindre direkt mot kyl/frys utan problem? Vill tro att värmen måste ta vägen någonstans.
Högskåp för kylar/frysar/ugnar brukar vara ventilerade i botten/rygg/topp. Inbyggnadsugnar brukar dessutom vara luftkylda så omgivningen blir aldrig speciellt varm.

ghoti skrev:
Hej! Ursäkta att jag väcker tråden men kan inte låta bli att fundera över placeringen av vitvaror. Kan man utan vidare placera en ugn mer eller mindre direkt mot kyl/frys utan problem? Vill tro att värmen måste ta vägen någonstans.
Där är ju öppet i bakdelen av alla högskåp så det är inga problem. Annars hade väl tillverkaren meddelat om detta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.