Kör med överskåp

Tack för alla tips & kommentarer! Efter mycket funderande kommer det sannolikt se ut som på bilden nedan - med två öppna/mindre hyllor till höger om fläkten, två fina armaturer till vänster/höger om fönstret på väggen som belyser denna och bänkskivan samt 3st hängande lampor från taket ovanför "bardisken". Det ser kanske lite "kalt" ut just nu men med de ändringarna, och sedan köksmaskiner etc. på bänkskivan, tror jag det kommer bli bra.

Kakel/klinker är inte ändrat/bestämt nu utan det är bara en "standard" på bilden. Bänkskivan är väldigt mycket ljusare (i den här färgen).

Vad sägs?

Tack igen för responsen! :-)

Screenshot 2016-01-15 08.40.44.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet inte hur du tänkt nyttja hörnet där bänkskiva möter högskåpsväggen men har sett ett kök där man skippat skåp närmast bänkskivan och kört bänkskiva ända in i hörnet med skåp över. Något spännande som händer och man får en liten vrå att ställa ex kaffebryggaren i

Det där blir bra :) Även om jag som sagt är en stor vän av överskåp (och avskyr fettflottiga hyllor) så tycker jag att ni kan köra utan, ni har ju ändå så mycket skåputrymme! Som Luscious säger, klura på att använda hörnet för tex ett jalusiskåp att gömma mackapärer i.

Tack :-) Jalusier är jag inte så jätteförtjust i då det kommer bryta väldigt mycket av den fina helhet som hela den här väggen nu får med alla luckor. Istället blir det nog såhär (har delat av de stora 1.2m höga luckorna till 4 mindre skåp) :-)

Screenshot 2016-01-15 11.43.04.png
Skapa konto

Jag tänker inte jalusier utan helt enkelt ta bort skåpet som står mot bänkskivan men ha kvar överskåpet.

Köksförvaring är lite grand som hårddiskar. Ännu har ingen byggt ett kök som haft för mycket förvaringsutrymmen.

• Gilla
Cnall
  • Laddar…
image.jpeg
Skapa konto

Så här

• Gilla
Maracuja och 2 till
  • Laddar…
Får man fråga hur huset ska se ut i övrigt, d.v.s. exteriören? Ska ni verkligen ha den luckan i ett nyproducerat hus?

Torkil skrev:
Om det nu landar i överskåp så kommer de se ut som på köksleverantörens ritning här ovan.
Jag röstar för med överskåp, fast tycker det ser snyggare ut utan... :)

Vill dock bara pipa in att det är väldigt långt från ugn+micro på ena sidan till spisen och fläkten på andra sidan köket.
Det blir dels långt att vingla tvärs genom hela köket med en varm plåt/form i handen för att kunna ställa ner den vid/på spisen och dels omöjligt att vädra ut ifall nu något i ugnen skulle få för sig att bli bränt och börja ryka eller lukta.

Det är väldigt mycket trevligare och luftigare att stå vid en bänk utan överskåp.
Ljusinsläppet från fönstret kommer också bli mycket bättre utan överskåpen.
Nackdelen är att det försvinner förvaringsutrymme.
I erat fall hade jag inte tvekat på vilken lösning jag skulle valt ;)

Så här blev vårt kök utan överskåp. Väldigt nöjda med att kaklet går ända upp. 20160116_111141.jpg
Skapa konto

20160116_111154.jpg
Skapa konto

20160116_111257.jpg
Skapa konto

• Gilla
Mogg
  • Laddar…
hertzbo skrev:
Så här blev vårt kök utan överskåp. Väldigt nöjda med att kaklet går ända upp.
Snyggt! Extrapoäng för utsmyckningen till vänster i fönstret :)

Trevligt val av luckor/skåp också, skönt att se något annat än spegelluckor.

hertzbo skrev:
[bild]
Är det en CleanAir kolfiltermodul jag skådar?
Hur tycker ni den fungerar?

Skriv gärna en liten review om du har tid och lust!
Går i köptankar själv :)

Stämmer, jag är nöjd, gör man något väldigt osande forcerar vi ftx:en en stund sen är det bra. Känns bra att inte fläkta ut all värme speciellt nu med mycket minus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.