prototypen prototypen skrev:
Gammal hushållsspis är nog 400 volt elementspänning (kolla på baksidan) och då ska nollan inte anslutas utan lämnas tom.
Det kan finnas en blå tråd i kabeln och sitter den på L1, L2 eller L3 ska den fortsätta sitta på en fas, det är inte nolla.
Protte
Ja. Det står 400 volt elementspänning.
Då flyttar jag över detta till en 16A. Tackar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.