22 344 läst ·
66 svar
22k läst
66 svar
Oväntat besök av flytspackel
Har du papper på det?mynameisstefan skrev:Teorin är "inga problem" lite generellt. Men de första försöken görs på golvet som annars döljs av tvättmaskinen, så får vi se hur det blir innan vi tar resten.
Hantverkarna tar ev kostnader, för tex nya plattor och arbetet med att sätta in nytt golv inkl ny fuktspärr om så krävs. Det gjorde vi upp innan första hacket![]()
Allvetare
· Stockholm
· 1 841 inlägg
Det positiva i situationen är att hantverkaren förefaller vara rekorderlig och tar ansvaret för det fel hen har åsamkat dig.
Det är inte ofta på detta forum sådana hantverkare lyfts fram.
Det är inte ofta på detta forum sådana hantverkare lyfts fram.
Alright, allt spackel försvann och inga skador. Alla glada och nöjda!
Hantverkarna tog inte bara av sig skorna, de gjorde ett mkt bra jobb! De var nog ännu mer lättade än jag och eftersom tvättstället förstördes lämnade de kvar medlet som gjorde plattorna rena så att jag kan tvätta resten av golvet också.
Är det någon som vill veta detaljer eller annat så ställ frågorna här.
Med vänlig hälsning, Stefan (TS)
Hantverkarna tog inte bara av sig skorna, de gjorde ett mkt bra jobb! De var nog ännu mer lättade än jag och eftersom tvättstället förstördes lämnade de kvar medlet som gjorde plattorna rena så att jag kan tvätta resten av golvet också.
Allvetare
· Stockholm
· 1 841 inlägg
Fick de ordning på skvallerröret också?
Det positiva med incidenten är att grannen under dig har fått förbättrat fukt och brandskydd i schaktet pga flytspackelkakan, däremot är det troligen fortfarande öppet upptill. Du bör kräva av grannen/föreningen att schaktet brand- och vattentätas ovan dig så du slipper ev framtida problem.
Det positiva med incidenten är att grannen under dig har fått förbättrat fukt och brandskydd i schaktet pga flytspackelkakan, däremot är det troligen fortfarande öppet upptill. Du bör kräva av grannen/föreningen att schaktet brand- och vattentätas ovan dig så du slipper ev framtida problem.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 996 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 996 inlägg
Härligt att det gick bra med golvet, men hur förstördes tvättstället?mynameisstefan skrev:Alright, allt spackel försvann och inga skador. Alla glada och nöjda!
Vad använde de för medel? Klinkerrent/rens? Har för mig att det är utspädd saltsyra, känns farligt på dessa plattor, men det kanske funkar / jag minns fel om innehållet / de använde något annat...
/U
Produkter som diskuteras: "Klinkerrent"
Paket för rena fogar
Fogrengöringsmedel + fogborste
349 kr inkl moms
408 kr
Läs mer
Men kan man verkligen klandra hantverkaren att ha varit oaktsam?
Jag menar det är ju inte som att man man brukar börja med att "vänta vi ska bara testa så det inte ned till grunden"
Jag menar hur testar man det tömmer kundens badkar över golvet och simulerar en dm hög översvämmning innan man river badrummet för att se om någon 3 våningar ned kommer upp och klagar.
Eller.
ÄR det inte bara en tragisk olycka detta ska väl inte kunna hände?
Jag menar det är ju inte som att man man brukar börja med att "vänta vi ska bara testa så det inte ned till grunden"
Jag menar hur testar man det tömmer kundens badkar över golvet och simulerar en dm hög översvämmning innan man river badrummet för att se om någon 3 våningar ned kommer upp och klagar.
Eller.
ÄR det inte bara en tragisk olycka detta ska väl inte kunna hände?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden