D09
mynameisstefan skrev:
Kul att så många svarar, jag behöver både råd och tröst antar jag :)

Jag har haft ordföranden i föreningen här så att styrelsen har koll. Vi gick tillsammans upp 2 (!) våningar och hämtade ner ansvarig hantverkare som rätt snabbt konstaterade att det är hans flytspackel och hans ansvar. Han menade att det är en lätt uppgift att knacka bort flytspacklet och att detta inte skulle skada golvet.

Har också kontaktat mitt försäkringsbolag, just in case, de noterade händelsen men var rätt tydliga med att detta är en fråga för hantverkarnas alternativt lägenhetsinnehavarens försäkringsbolag.

Grannen på våningen mitt emellan har inte något problem, antar att röret inte tittar ut i deras badrum..

lyckas inte posta bilder från min ipad men ska göra ett försök från datorn omgående..
Du får avinstallera appen och ladda upp den igen så funkar det med kortet :)

Låter som Trygg Hansa ;)

Väntar på korten nu 😄😄😄

bild 1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 3.JPG
Skapa konto
bild 4.JPG
Skapa konto
bild 8.JPG
Skapa konto
bild 9.JPG
Skapa konto

M
:x:eek::x

Ojsan! :x

T
Oj, tvättmaskinen är fastgjuten:wow:

som ni ser så blir det svårt att flytta tvättmaskinen eftersom den lär sitta rätt hårt. Det blir också svårare att hänga tvätt den närmaste tiden :D

D09
Ha ha ha fy fan vilken grej 😬😬😬😬

Oj oj, vilken soppa...

Det var det dj********e!

Han menade att det är en lätt uppgift att knacka bort flytspacklet och att detta inte skulle skada golvet.
Den stackars hantverkaren förstår inte att det är kakel för kanske 3000 kr/kvm som har blivit förstört och att hela badrummet måste göras om.

Det blir dyra lärpengar. Stackars fan!

• Gilla
danielandersson och 3 till
  • Laddar…
Läckert golv, Innan det rann ut flytspackel på det :(

Hur funkar det med flytspackel i schaktet för VA? Kan ju inte vara optimalt?

Oj, ja frågan är hur han ska ta bort detta utan att skada golvet. Ta ett snack med honom hur han tänkt göra och meddela vad golvet är värt!

ni på forumet som jobbar med detta, jag vet att det finns ett par. Hur tar man bort stelnat flytspakel?

Redigerat:
  • Gilla
mynameisstefan
  • Laddar…
M
ehmmmm... bilmaskin...hammare+mejsel....

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Sådär blir det varje gång när jag blandar betong i tvättmaskinen.... :wow:

Skämt åsido, jag håller tummarna för att hantverkaren löser det där professionellt och att han har en försäkring. Annars får du koppla en vattenslang till det där röret när han är där uppe och jobbar. :)

MaxPax skrev:
ehmmmm... bilmaskin...hammare+mejsel....
Självklart! Svårare är det ju inte :D

C
mynameisstefan skrev:
Grannen på våningen mitt emellan har inte något problem, antar att röret inte tittar ut i deras badrum..
Detta är lite märkligt då det i varje golvgenomföring skall finnas en slitsbotten som är en uppgjuten sula runt rören formad så att vatten som rinner längs rören skall ledas ut i skvallerröret istället för att fortsätta ner till våningen under.
Om denna tagits bort av någon anledning känns bara det uppenbart vårdslöst.

Ser hantverkaren framför mig - "Svenne, sticker du ner och hämtar några säckar spackel till? Verkar gå åt lite mer än vad jag trodde!" :screwy:

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.