"Va konstigt, ser du virveln i hörnet Berra!"
"Ja, fa fn får kila ner igen o fixa mer spackel"
"Måste va ett sånt där svart hål de snackade om på vetenskapens värld"

• Gilla
ByggareSchyll
  • Laddar…
ullberg
Aj, det gör ont i mitt hjärta att se sådana plattor få den behandlingen (för att inte tänka på den kommande), jag lider med dig TS. Kan du inte göra oss alla tjänsten att uppdatera denna tråd fortlöpande under arbetets gång.

/U

PS: note to self: om jag någonsin flyttar tillbaka till lgh så ska det vara på översta våningen.

KnockOnWood skrev:
Det var det dj********e!

Den stackars hantverkaren förstår inte att det är kakel för kanske 3000 kr/kvm som har blivit förstört och att hela badrummet måste göras om.

Det blir dyra lärpengar. Stackars fan!

Dummaste jag hört...

Jösses:eek:

Fliken skrev:
Dummaste jag hört...
Intressant med olika åsikter.

Kan du berätta vad som är så oerhört dumt så det är unikt i din värld.

Även jag kanske kan lära mig något nytt ;)

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Är det någon som har erfarenheter av att knacka bort flytspackel? Vore väldigt intressant i sammanhanget, visserligen är marrakesh-kakel känsligare jämfört med andra alternativ men alla erfarenheter vore intressant!

Blir det inte lite småknepigt att få skvallerröret fritt från spackel?

Alla som skojar skojar om saken är bara uppmuntrande, så jag menar förstås inte att ni ska sluta med det :D

Det unika är att man inte behöver göra om ett helt badrum för att det kommit flytspackel på golvet.

...

Grannen måste läst fel på påsen, han tog den med "flyttspackel" istället. Det var därför den kom hem till dig.

• Gilla
corre och 4 till
  • Laddar…
Oj vad jobbigt! Hoppas det löser sig. Tänk på att plattorna är cementbaserade (väl?) så det kan vara svårare att få bort än det varit på klinker och syror kan skada dem. Så ifall hantverkaren går på med syratvätt är det nog bäst att prova under tvättmaskinen först.

Fliken skrev:
Det unika är att man inte behöver göra om ett helt badrum för att det kommit flytspackel på golvet.

...
Vi får väl hoppas det. Ja jävlar vd jag känner mig dum.

Men du vet alltså?

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
M
Om nu herr/fru "Fliken" vet en bra metod som det verkar så kanske hen kan dela med sig av den. Förstår inte riktigt syftet med att ge intryck av att veta bäst utan att säga vad det är man vet, mer än att vilja förvirra...

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Oflyt!

• Gilla
danielandersson och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.