Villa vista skrev:
Oflyt!
Eller kanske snarare missflyt. :x

Får man bort spacklet från golvet (med ånga) så kanske man kan rensa/byta skvallerröret från andra hållet?

TS golv är ju inte förbehandlat med primer, så förhoppningsvis sitter flytspacklet dåligt.

MaxPax skrev:
Efter lite googlande poppade ett alternativ upp...

[länk]
Jag blev lite nyfiken på det där eftersom jag har ett par golvvärmerör som blivit "inspacklade" under köksskåpen som jag behöver flytta lite på så jag får fram en elmatning.
Jag testade att ånga bort flytspacklet men det händer inte mycket med det... Det är fiberförstärkt spackel jag har iofs... Det blev aningen lättare att skrapa kanske men mitt spackel får man definitivt inte bort utan att skada klinker under...

Det där var väl inget att gråta över.... Hade varit värre med spilld mjölk.

raveper skrev:
Det där var väl inget att gråta över.... Hade varit värre med spilld mjölk.
Jag hoppas du skämtar :x

Mjölk och ett golv ev förstört för 3000 spänn per kvm. Det skulle va dyr mjölk i så fall.....

Nu sitter vi alla här som klistrade framför våra datorer och väntar på att Fliken ska komma med den slutgiltiga lösningen som han med största finess håller dold för oss andra korkskallar..

Nimajneb skrev:
Nu sitter vi alla här som klistrade framför våra datorer och väntar på att Fliken ska komma med den slutgiltiga lösningen som han med största finess håller dold för oss andra korkskallar..
Nja, jag sitter o tokuppdaterar på mobilen. Men annars rätt... Även jag har lite flytspackelrester som jag behöver få bort.

ImageUploadedByByggahus.se1381488933.773759.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
nu kör vi! Med hammare..!?!

ImageUploadedByByggahus.se1381489001.519434.jpg
Skapa konto

ImageUploadedByByggahus.se1381489027.605347.jpg
Skapa konto

Detta blir spännande!

Teorin är "inga problem" lite generellt. Men de första försöken görs på golvet som annars döljs av tvättmaskinen, så får vi se hur det blir innan vi tar resten.

Hantverkarna tar ev kostnader, för tex nya plattor och arbetet med att sätta in nytt golv inkl ny fuktspärr om så krävs. Det gjorde vi upp innan första hacket :-)

• Gilla
corre och 3 till
  • Laddar…
ullberg
Ja j..vlar, detta blir spännande, Tack för att du återkopplar med arbete & resultat!

Det här blir spännande att följa.

S
va dra mig baklänges där är inte ofta man ser. hantverkare som tar av sig skorna.

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.