Jag har fallit för den ovala bordsformen, men min resa till Mio för att titta på bordet Plaine blev lite av en besvikelse, deras utställningsbord var så rangligt att jag inte vet om det ens skulle hålla för en middag...

Skivan är ju fortfarande snygg, men finns det andra benalternativ som gör bordet stabilare?

rekommenderar Piet Heins och Bruno Matssons superellips-finns med många olika ben

Det har just kommit nya stabilare ben till Plain. Vi beställde igår!!!

Göran skrev:
rekommenderar Piet Heins och Bruno Matssons superellips-finns med många olika ben
Tyvärr vill jag gärna ha fler saker än ett bord, det är alltid trevligt att ha något att sitta på också, därför mår plånboken bäst av ett plainebord ;D

koho11 skrev:
Det har just kommit nya stabilare ben till Plain. Vi beställde igår!!!
Ahh, nu blev det intressant igen. Hur ser de benen ut?

gacki skrev:
Ahh, nu blev det intressant igen. Hur ser de benen ut?
Hej! Jag jobbar på MIO i Jönköping och kan hjälpa dig med det. De förstärkta benen ser likadana ut som de vanliga men de har fyra stycken stänger istället för tre. Bordet blir mycket stabilare med de förstärkta benen, och många kunder väljer de benen av den anledningen. Någon risk för att de vanliga benen ska ge vika finns knappast, utan det är svajet som många upplever som för stort.

Jag har själv ett Plaine oval valnöt hemma i köket med vanliga ben och tycker det fungerar bra.

Hoppas du fått bra svar på din fråga!

//Magnus Nordmark, säljare MIO Jönköping

Hej Magnus!

Det låter lovande det här, gör de nya benen en väsentlig skillnad i stabiliteten? Jag vill inte ha ett bord som svajar till när någon kommer och sätter sig vid bordet, eller lägger ned armarna.

--------

Finns det någon som har kommit på en alternativ benlösning med detta bord?

gacki skrev:
Hej Magnus!

Det låter lovande det här, gör de nya benen en väsentlig skillnad i stabiliteten? Jag vill inte ha ett bord som svajar till när någon kommer och sätter sig vid bordet, eller lägger ned armarna.
Hej igen!
Ursäkta att jag inte har svarat, men nu kommer det.. =)

Ja bordet blir mycket stabilare med de benen. Bäst är om du kan åka till nåton av butikerna och själv känna på bordet. Du får givetvis inte bort all flexibilitet i benen, men det mesta.

Om du har lite tur så sitter dessa ben monterade på någon av skivorna i din närmaste butik. Slå en signal och hör med dem.

Hoppas du hittar nåt som passar bra!

//Magnus

fundering ..... kan man inte själv förstärka med ett extra ben i mitten om man är osäker eller har livliga middagsgäster??

//anna

Nu har jag fått nya besked på jobbet. De trepinnade benen till Plaine kommer att utgå och de ersätts helt av de "försträrkta" 4-pinnade benen.

Så var det med den saken.

Jag har ett ovalt Plainbord med de nya benen och det är inte ostabilt så det stör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.