5 857 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
Ovala bord och stabilitet
Jag har fallit för den ovala bordsformen, men min resa till Mio för att titta på bordet Plaine blev lite av en besvikelse, deras utställningsbord var så rangligt att jag inte vet om det ens skulle hålla för en middag...
Skivan är ju fortfarande snygg, men finns det andra benalternativ som gör bordet stabilare?
Skivan är ju fortfarande snygg, men finns det andra benalternativ som gör bordet stabilare?
Hej! Jag jobbar på MIO i Jönköping och kan hjälpa dig med det. De förstärkta benen ser likadana ut som de vanliga men de har fyra stycken stänger istället för tre. Bordet blir mycket stabilare med de förstärkta benen, och många kunder väljer de benen av den anledningen. Någon risk för att de vanliga benen ska ge vika finns knappast, utan det är svajet som många upplever som för stort.gacki skrev:
Jag har själv ett Plaine oval valnöt hemma i köket med vanliga ben och tycker det fungerar bra.
Hoppas du fått bra svar på din fråga!
//Magnus Nordmark, säljare MIO Jönköping
Hej Magnus!
Det låter lovande det här, gör de nya benen en väsentlig skillnad i stabiliteten? Jag vill inte ha ett bord som svajar till när någon kommer och sätter sig vid bordet, eller lägger ned armarna.
--------
Finns det någon som har kommit på en alternativ benlösning med detta bord?
Det låter lovande det här, gör de nya benen en väsentlig skillnad i stabiliteten? Jag vill inte ha ett bord som svajar till när någon kommer och sätter sig vid bordet, eller lägger ned armarna.
--------
Finns det någon som har kommit på en alternativ benlösning med detta bord?
Hej igen!gacki skrev:
Ursäkta att jag inte har svarat, men nu kommer det.. =)
Ja bordet blir mycket stabilare med de benen. Bäst är om du kan åka till nåton av butikerna och själv känna på bordet. Du får givetvis inte bort all flexibilitet i benen, men det mesta.
Om du har lite tur så sitter dessa ben monterade på någon av skivorna i din närmaste butik. Slå en signal och hör med dem.
Hoppas du hittar nåt som passar bra!
//Magnus
Nu har jag fått nya besked på jobbet. De trepinnade benen till Plaine kommer att utgå och de ersätts helt av de "försträrkta" 4-pinnade benen.
Så var det med den saken.
Så var det med den saken.
Klicka här för att svara