3 197 läst ·
43 svar
3k läst
43 svar
Östberg Heru cloud tappas
Enligt min installatör så skulle det varit åtgärdat. Oklart om det går att lita på. Men man får väl lyssna efter ett år. Är det tydligt när lagerna är slut?P Patrik.L skrev:Det är verkligen 2 sidor av Östbergs som lyser igenom, grabbarna på golvet som tar emot alla reklamationer via mail är hyfsat kundorienterade och försöker lösa kundens problem, men det hjälper föga när Östbergs förser dom med samma felaktiga komponenter hela tiden, man skjuter ju bara fram problemen tills garantin löpt ut. Någon på Östbergs bör ta detta på allvar som inte gör det i nuläget, hur många år ska deras kunder tjata om lager som rasar efter 1 år i både ftx aggregat och kanalfläktar mm, appar och mjukvaror som inte fungerat tillfredsställande på flera år!
Är Östbergs fortfarande svenskägt eller är det sålt till Asien med tanke på nonchalansen och tiden det tar för dom att ens närma sig en lösning?
Jag menar det finns ju andra tillverkare på marknaden, ganska vågad taktik.
Ja svårt att veta 100%, är inne på 4e paret nu och garantin har precis löpt ut, dom tidigare har hållt ganska exakt 1 år med kraftiga lagerljud som följd. Det hörs i kanaler osv. Är man osäker kan man öppna upp luckan på aggregatet och stänga av motorerna samt starta med öppen lucka. När dom varvar ner till avstängning och upp vid tillslag hörs det tydligast om dom är slut.. skorrande ljud. Men är dom helt slut så brukar det höras i huset när det är tyst i övrigt.. med reservation för vad man har för hus och vart aggregatet är placerat samt hur mycket ljuddämpare man har osv, alla installationer är olika. Jag har ljuddämpare överallt men det hörs ändå om dom är slut.H HazeTaze skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden