P Patrik.L skrev:
Det är verkligen 2 sidor av Östbergs som lyser igenom, grabbarna på golvet som tar emot alla reklamationer via mail är hyfsat kundorienterade och försöker lösa kundens problem, men det hjälper föga när Östbergs förser dom med samma felaktiga komponenter hela tiden, man skjuter ju bara fram problemen tills garantin löpt ut. Någon på Östbergs bör ta detta på allvar som inte gör det i nuläget, hur många år ska deras kunder tjata om lager som rasar efter 1 år i både ftx aggregat och kanalfläktar mm, appar och mjukvaror som inte fungerat tillfredsställande på flera år!

Är Östbergs fortfarande svenskägt eller är det sålt till Asien med tanke på nonchalansen och tiden det tar för dom att ens närma sig en lösning?

Jag menar det finns ju andra tillverkare på marknaden, ganska vågad taktik.
Enligt min installatör så skulle det varit åtgärdat. Oklart om det går att lita på. Men man får väl lyssna efter ett år. Är det tydligt när lagerna är slut?

P
H HazeTaze skrev:
Enligt min installatör så skulle det varit åtgärdat. Oklart om det går att lita på. Men man får väl lyssna efter ett år. Är det tydligt när lagerna är slut?
Ja svårt att veta 100%, är inne på 4e paret nu och garantin har precis löpt ut, dom tidigare har hållt ganska exakt 1 år med kraftiga lagerljud som följd. Det hörs i kanaler osv. Är man osäker kan man öppna upp luckan på aggregatet och stänga av motorerna samt starta med öppen lucka. När dom varvar ner till avstängning och upp vid tillslag hörs det tydligast om dom är slut.. skorrande ljud. Men är dom helt slut så brukar det höras i huset när det är tyst i övrigt.. med reservation för vad man har för hus och vart aggregatet är placerat samt hur mycket ljuddämpare man har osv, alla installationer är olika. Jag har ljuddämpare överallt men det hörs ändå om dom är slut.

P
Såhär låter dåliga lager för er som funderar!

I
Skönt att läsa detta nu när jag skulle byta ut min FTX och har en diskussion igång om just en Östberg, skräpet från Baltikum får snurra ett tag till.

P
Är det någon som sitter på 1.16 och har lust att skicka den till mig så vore jag ytterst tacksam, så slipper jag krångla med Östbergs.

P Patrik.L skrev:
Är det någon som sitter på 1.16 och har lust att skicka den till mig så vore jag ytterst tacksam, så slipper jag krångla med Östbergs.
Går fint, skriv din mejladress så skickar jag den.
//Magnus

P
B Byggnågot skrev:
//Magnus
Du har PM

P Patrik.L skrev:
Såhär låter dåliga lager för er som funderar!
Ah vad bra. Det lär jag definitivt märka om det fortfarande är problem. Återkommer om 10 månader 😁

• Gilla
Patrik.L
  • Laddar…
P
Jag återkommer om ett par dagar med resultat för min del på 1.16 !

• Bild av en skärm som visar "Mainboard Installation 92 %" med datum och tid ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Byggnågot skrev:
//Magnus
Kan du skicka den till mig också?
/stefan

S StefB skrev:
/stefanV
S StefB skrev:
/stefan
Vilken mejl har du?

P
Verkar inte tappa kontakten nu sedan uppdateringen till 1.16

Däremot gnäller appen att fel version är installerad och vill tillbaka till 1.14 som någon nämnde tidigare.

Hej!

Ni som nu kör 1:16. Har ni uppgraderat med hjälp av den externa displayen eller med hjälp av dator?

P
H hama65 skrev:
Hej!

Ni som nu kör 1:16. Har ni uppgraderat med hjälp av den externa displayen eller med hjälp av dator?
Med displayen, men den tjatar om att jag ska uppdatera till senaste mjukvaran ändå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.