3 179 läst ·
43 svar
3k läst
43 svar
Östberg Heru cloud tappas
Hört något nytt om denna?H hama65 skrev:Jag har jagat Östberg lite ;-)
Hej
Tack för ditt mail.
Vi har en färdig ny mjukvara som vi väntar på att få släppa.
I den versionen så ska detta problem vara löst.
Anledningen till att vi inte kan släppa den än beror på säkerhetsföreskrifterna hos Android och Apple.
När det är löst så kommer den att släppas, det är endast dom som har display som kan uppdatera just nu och då vill vi inte släppa den nya versionen.
Ha en fortsatt fin dag.
Med Vänlig Hälsning/ Best Regards
Magnus, Teknisk support
H. ÖSTBERG AB
Industrigatan 2
SE-774 35 Avesta, Sweden
Support: +46 226 860 09
Växel: +46 226 860 00
ostberg.com support
H
12 nov. 2025 15:54 (för 22 timmar sedan)
Hej! Tack för snabb återkoppling. Har ni någon ungefärlig tidplan när den kan släppas? mvh
Support Sverige
12 nov. 2025 16:14 (för 22 timmar sedan)
till mig
Hej igen
Tyvärr så har inte jag hört någon tidsram på det, men jag hoppas inom kort.
Tolkar jag det korrekt att du har uppdaterat mjukvaran i själva aggregatet? Vilken version?B Byggnågot skrev:
Det gjordes nån central uppgradering den 27-nov enl nedan. Vet inte om jag tycker det funka nå bättre. Direkt dagarna efter fungerade det men inte nu.
Hej,
Vi kommer att genomföra ett planerat serviceunderhåll av servern för Heru IQ App
Detta innebär ett tillfälligt driftstopp mellan 05:00-08:00 torsdag den 27:e november.
Under denna period är det inte möjligt att kommunicera eller styra via appen.
Styrning via IQC Display påverkas inte.
Om du fortfarande upplever problem efter kl. 08:00, vänligen:
- Starta om appen.
- Om problemet kvarstår – starta om aggregatet (om det är möjligt).
Hej!H hama65 skrev:Tolkar jag det korrekt att du har uppdaterat mjukvaran i själva aggregatet? Vilken version?
Det gjordes nån central uppgradering den 27-nov enl nedan. Vet inte om jag tycker det funka nå bättre. Direkt dagarna efter fungerade det men inte nu.
Hej,
Vi kommer att genomföra ett planerat serviceunderhåll av servern för Heru IQ App
Detta innebär ett tillfälligt driftstopp mellan 05:00-08:00 torsdag den 27:e november.
Under denna period är det inte möjligt att kommunicera eller styra via appen.
Styrning via IQC Display påverkas inte.
Om du fortfarande upplever problem efter kl. 08:00, vänligen:
Tack för ditt tålamod och din förståelse.
- Starta om appen.
- Om problemet kvarstår – starta om aggregatet (om det är möjligt).
Den du hänvisar till är bara en server uppdatering och åtgärdade inte problemet. Jag har en uppdatering som heter 1:16.
Nej tyvärr men kolla med Östberg.H hama65 skrev:
Det är inget nytt problem så man kan tycka att dom borde hittat en lösning även för dom som inte har displayen. För oss fungerar allt bra nu och är nöjd med ventilations aggregatet efter uppdateringen.
Fick den skickad från Östberg men fungerar bara om du har IQC touch display.P Patrik.L skrev:
Så här skriver Östberg,
Vi har en lösning för detta problem men vi har inte släppt den ännu då vi har problem med vår app som gör att det inte går att uppdatera aggregaten via den.
Men om du har en IQC touch display så går det bra (se bifogad fil)
Jag fick också 1.16 skickad till mig via kontakt med Heros kundservice. Efter det har jag hittils inte haft problem. Dock får jag felmeddelande i appen att det inte är senaste versionen.
Sen är det sjukt störigt att man alltid måste gå in och välja vilken enhet som ska displayläggas om jag vill ha Bluetooth eller Cloud. Men det kan jag leva med så länge det fungerar.
Sen är det sjukt störigt att man alltid måste gå in och välja vilken enhet som ska displayläggas om jag vill ha Bluetooth eller Cloud. Men det kan jag leva med så länge det fungerar.
Har du en separat display som du uppgraderade från? Hur länge har du kört 1.16?H HazeTaze skrev:Jag fick också 1.16 skickad till mig via kontakt med Heros kundservice. Efter det har jag hittils inte haft problem. Dock får jag felmeddelande i appen att det inte är senaste versionen.
Det är verkligen 2 sidor av Östbergs som lyser igenom, grabbarna på golvet som tar emot alla reklamationer via mail är hyfsat kundorienterade och försöker lösa kundens problem, men det hjälper föga när Östbergs förser dom med samma felaktiga komponenter hela tiden, man skjuter ju bara fram problemen tills garantin löpt ut. Någon på Östbergs bör ta detta på allvar som inte gör det i nuläget, hur många år ska deras kunder tjata om lager som rasar efter 1 år i både ftx aggregat och kanalfläktar mm, appar och mjukvaror som inte fungerat tillfredsställande på flera år!
Är Östbergs fortfarande svenskägt eller är det sålt till Asien med tanke på nonchalansen och tiden det tar för dom att ens närma sig en lösning?
Jag menar det finns ju andra tillverkare på marknaden, ganska vågad taktik.
Är Östbergs fortfarande svenskägt eller är det sålt till Asien med tanke på nonchalansen och tiden det tar för dom att ens närma sig en lösning?
Jag menar det finns ju andra tillverkare på marknaden, ganska vågad taktik.
Det stämmer. Jag har en IQC touch display. Denna lägger man programvaran på och sedan så laddas den upp trådlöst till styrkortet på FTX aggregatet, om jag förstått det hela rätt.H hama65 skrev:
Jag vill tro att kundservice kan ge / alternativt låna ut en sådan display om du saknar en. Jag skrev ett väldigt jobbigt mejl till dem och blev erbjuden en sådan display gratis. Men det är ju poänglöst att ha två.
En av huvudfunktionerna de marknadsför på sin hemsida är just Cloud funktionen. Så det går ju att dra rätt långt om man orkar.
Jag har kört uppgraderingen i en månad max. Men jag använder inte Cloud funktionen dagligen. Men vid de 4 tillfällen jag kollat det på så får den kontakt. Inklusive nu. Så var det inte med 1.14.