Medlem
· Västerbotten
· 274 inlägg
Hej,
håller på att renovera köket i min nya bostad, där fanns det tidigare fast installerad belysning under väggskåpet. Har tagit bort belysningen och inser att jag ej kommer behöva denna elkabel längre, så nu sticker den bara ut från väggen.
Hur oskadliggör man den på enklast sätt? Finns det någon täckkopp man kan sätta på tåtarna eller räcker det med eltejp och sedan bara gömma kabeln i hålet den kommer ifrån?
håller på att renovera köket i min nya bostad, där fanns det tidigare fast installerad belysning under väggskåpet. Har tagit bort belysningen och inser att jag ej kommer behöva denna elkabel längre, så nu sticker den bara ut från väggen.
Hur oskadliggör man den på enklast sätt? Finns det någon täckkopp man kan sätta på tåtarna eller räcker det med eltejp och sedan bara gömma kabeln i hålet den kommer ifrån?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Chansen att man kan använda kabeln "nästa gång" är minimal, däremot kan lämnade trådar ligga till grund för timmars undersökningar för att se vart den går samt om den kan bli spänningssatt.B bryggarebob skrev:Hej,
[bild]
Dessutom står det någonstans att man SKA demontera ej använda ledningar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden