Tja,

Jag bygger med OSB plus 13mm gips. Verka fungera bra än så länge. Funderar på att förstärka ytterligare där köket skall upp. Är det ngn som har erfarenhet av sådant?

Hörru JRG, det var ena dyra OSB skivor må jag säga. Jag betalade 91 plus moms för mina(Beijer). Med tanke på att det går åt en del blir det ju lite kluring att spara.
 
Jag reagerade också på priset.
Vi har OSB, mycket för att den var billigare än plyfa.
På den har vi 6mm gips (för att vi beslutade oss sent för OSB:n, så det var vad fönstersmygar m.m. klarade av).

Och vårt kök sitter skruvat i det.
Har suttit i två år i alla fall...
 
Kolla inte på styckepriset - ta in priser på allt du behöver på en gång, ex en hel pall om 50 skivor.
Med volymköp kan den dyraste leverantören plötsligt bli den billigaste....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.