Hej! Dottern har en kattvind till sitt rum som jag tänkte göra lite minifix till. Laminatgolv och täcka råsponten på bild med vanlig OSB. Har två tankar:

1. Dunka på OSB direkt på. Klart.

2. 45-reglar, lite isolering, ångbroms/plast, OSB sist. Eller gips. Och komplettera med en ventil för lite bättre luftgenomströmning.

Alternativ 1 känns lite lättare… :)

Vad säger proffsen?

• Kattvind med råsponttak och vägg, upplyst av en lampa, synlig stege och några förvaringslådor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten och flagnande råspont i ett kattvindsrum, planerad för ombyggnad med OSB eller gips och eventuell isolering.
    Skapa konto
Ingen som har ett råd att ge? :)

Inte helt lätt att skapa sig en uppfattning från dina bilder.
Ska utrymmet värmas upp? Eller vad ska det användas till?
Hur kommer man åt utrymmet? Dörr? Lucka?

nimhed nimhed skrev:
Inte helt lätt att skapa sig en uppfattning från dina bilder.
Ska utrymmet värmas upp? Eller vad ska det användas till?
Hur kommer man åt utrymmet? Dörr? Lucka?
Ah, jag förstår.

Det är en vanlig dörr in dit, och tanken är förvaring av prylar. Kanske att man kan sätta in ett litet element och hålla det frostfritt, men inget behov av 20 grader mitt i vintern.

Lade några timmar på att fixa till golvet lite, dottern tyckte att det var lite läskiga golvbrädor innan.

• Ett renoverat rum med nytt trägolv och väggar av stockar, tidigare ansågs golvbrädorna läskiga av dottern.
    Skapa konto
Dett blir ju mer komplext om du ska sätta in ett litet element. Kondens och annat du måste ta hänsyn till.

Håll det kallställt och sätt upp dina usb. Keep it simple

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.