Jag tror du, TS, gör problemet större än var det är. Försök hitta lösningar istället. Jag har ett relativt stort garage men jag stannar alltid till utanför så får alla gå ur bilen sen kör jag in i garaget och håller mycket åt höger så jag kommer ut väldigt smidigt. Föreslår att du gör likadant. Stanna innan dörren, be alla gå ut ur bilen. Kör sedan och parkera bilen långt åt höger på tomten så dörren ej kan gå i bilen när du kör förbi.

Komplettera sedan med en dörr med glas i och som öppnas inåt så har du garderar dig ännu mer.

Att köpa en tomt där du har fullt svängrum med dörrens bilar hade kostat ett helt annat pris än du betalat.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Det jag reagerar mest på är att bilplatsen alltså befinner sig precis framför husets entrédörr! Där man vill göra lite fint och välkomnande ska det alltså stå en bil! Jättedumt.

Om parkeringen så kan jag jämföra med min egen plats, som är rätt bred, men vi parkerar två bilar där. Den ena backas in med högersidan mot en häck, så de dörrarna går inte alls att öppna. Den andra körs in framåt och då blir det ca en halvmeter mellan bilarna och en halvmeter mellan den andra bilens högersida och en låg mur. Det går utmärkt att hantera, passagerarna får gå i och ur bilen ett par meter framför parkeringsplatsen.

Om TS inte kan parkera någon annanstans tycker jag att du kan göra som jag: backa in med högersidan så långt åt höger som möjligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.