Bakom regulatorn sitter som sagt två små rattar. Den vänstra reglerar pausblåsningarna,
p1-p6. P1 innebär att fläkten startar och gör en "genomblåsning" på 5 sek 1ggr/minut,
p2 att fäkten gör "genomblåsning" på 5 sek varannan minut oxå vidare upp till 6 minuter mellan blåsningarna. Den högra ratten reglerar fläktens varvtal, jag har inställt på rf vilket innebär att fläckten går med 100% upp till förinställd temp(80gr).Tror att det var r4-r6-r8 och rf som var intervallenn. R4 innebär att när fläckten går ner till 40% när pannan uppnår 10gr före förintälld temp(70gr) oxå vidare.När du startar regulatorn är dessa inställningar det första som visas före pannans temp.
 
Nån som märkte någon skillnad?
 
jag har precis satt i 72graders termostaten.. tänkte börja skruva lite i eftermiddagh på rattarna...
 
Vilken skillnad när jag bytte termostat.. nu är det bara elda för fulla spjäll 8-) ingen risk för kokning...
 
Godagens!

tänkte höravad ni tycker om era(eller pappas) orlanpanna..
tycker den verkar mycket intresant..

*är den gjord i gjutjärn, den väger ju BLY över 900kg för 60kw:are
*hur verkar elektroniken?
*lättskött, eldning, sotning osv?
*verkningsgrad osv verkar den hålla sina 91% samt sina kw?
*hur verkar kvaliteten på keramiken? (närmaste återförsäljare slutade sälja orlan pga en del klagomål på keramiken inte höll)

*sist men mycket viktigt.. hur är det med reservdelar, såsom keramik, elektronik mm


många frågor men är nyttigt med bra info då man inte vill köpa grisen i säcken.

mvh//Martin
 
Kolla gärna med de andra återförsäljare, de är några som har keramik samt andra reservdelar på hylla. ;D
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.