3 937 läst ·
36 svar
4k läst
36 svar
Orlan25kw + Termovar laddpaket?
Bakom regulatorn sitter som sagt två små rattar. Den vänstra reglerar pausblåsningarna,
p1-p6. P1 innebär att fläkten startar och gör en "genomblåsning" på 5 sek 1ggr/minut,
p2 att fäkten gör "genomblåsning" på 5 sek varannan minut oxå vidare upp till 6 minuter mellan blåsningarna. Den högra ratten reglerar fläktens varvtal, jag har inställt på rf vilket innebär att fläckten går med 100% upp till förinställd temp(80gr).Tror att det var r4-r6-r8 och rf som var intervallenn. R4 innebär att när fläckten går ner till 40% när pannan uppnår 10gr före förintälld temp(70gr) oxå vidare.När du startar regulatorn är dessa inställningar det första som visas före pannans temp.
p1-p6. P1 innebär att fläkten startar och gör en "genomblåsning" på 5 sek 1ggr/minut,
p2 att fäkten gör "genomblåsning" på 5 sek varannan minut oxå vidare upp till 6 minuter mellan blåsningarna. Den högra ratten reglerar fläktens varvtal, jag har inställt på rf vilket innebär att fläckten går med 100% upp till förinställd temp(80gr).Tror att det var r4-r6-r8 och rf som var intervallenn. R4 innebär att när fläckten går ner till 40% när pannan uppnår 10gr före förintälld temp(70gr) oxå vidare.När du startar regulatorn är dessa inställningar det första som visas före pannans temp.
Godagens!
tänkte höravad ni tycker om era(eller pappas) orlanpanna..
tycker den verkar mycket intresant..
*är den gjord i gjutjärn, den väger ju BLY över 900kg för 60kw:are
*hur verkar elektroniken?
*lättskött, eldning, sotning osv?
*verkningsgrad osv verkar den hålla sina 91% samt sina kw?
*hur verkar kvaliteten på keramiken? (närmaste återförsäljare slutade sälja orlan pga en del klagomål på keramiken inte höll)
*sist men mycket viktigt.. hur är det med reservdelar, såsom keramik, elektronik mm
många frågor men är nyttigt med bra info då man inte vill köpa grisen i säcken.
mvh//Martin
tänkte höravad ni tycker om era(eller pappas) orlanpanna..
tycker den verkar mycket intresant..
*är den gjord i gjutjärn, den väger ju BLY över 900kg för 60kw:are
*hur verkar elektroniken?
*lättskött, eldning, sotning osv?
*verkningsgrad osv verkar den hålla sina 91% samt sina kw?
*hur verkar kvaliteten på keramiken? (närmaste återförsäljare slutade sälja orlan pga en del klagomål på keramiken inte höll)
*sist men mycket viktigt.. hur är det med reservdelar, såsom keramik, elektronik mm
många frågor men är nyttigt med bra info då man inte vill köpa grisen i säcken.
mvh//Martin
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden