Är du med i villaägarnas förbund (eller vad de heter) de har väll jurister som man kan rådfråga och som ingår i medlemsavgiften?
Vet inte om det är den rätta vägen att men prova kan man alltid.
Lycka till och jag hoppas attt det löser sig!
Vet inte om det är den rätta vägen att men prova kan man alltid.
Lycka till och jag hoppas attt det löser sig!
Jo, därav titeln på min tråd. Det finns inga kvarstående tvister, vi har betalat allt. Så alla säger åt oss att de inte kommer vinna. Men vi vill inte ens hålla på att engagera oss och vill navigera oss ur........men det kanske inte går.
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Jag tror att du kan vara skapligt lugn vad gäller okynnesstämmningar. Det är en sak att hota med det, en annan sak att verkligen göra det, att de skulle lägga tid på det samtidigt som de planerar en konkurs osv. Även en advokat vill ju inte riskera att få sina räkningar i högen av oprioriterade räkningar i konkursen, de hittar aldrig någon som vill representera dem vid en stämmning.
Går det inte att gå och visa den i tingsrätten eller vem som nu ska behandla den och bara fråga dem hur det funkar och då särskilt peka på formuleringen om vädret? Det borde man ju få ett klart svar på utan att det kostar något.
Det är ju som sagt så uppenbart ogrundat så de borde skratta åt det och riva det direkt utan vidare åtgärd.
Det är ju som sagt så uppenbart ogrundat så de borde skratta åt det och riva det direkt utan vidare åtgärd.
Klicka här för att svara