258 läst ·
4 svar
258 läst
4 svar
Orimligt dyr faktura/ betongplatta
Hej!
Jag ska gjuta en ny bottenplatta på 50 kvm källare. Källaren är utgrävd så arbete består av.
Vad kan detta tänkas kosta? Jag har fått en orimligt dyr faktura.
Jag ska gjuta en ny bottenplatta på 50 kvm källare. Källaren är utgrävd så arbete består av.
- markduk
- två lager Isodrän
- armering/betong
- förberedelse för radon
- hål/förberedelse för framtida avfuktare
Vad kan detta tänkas kosta? Jag har fått en orimligt dyr faktura.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Lägg upp fakturan (med uppgifter om dig och firman maskade)?
Jag göt en platta i en källare för några år sedan men då gjorde jag allt underarbete själv med isolering, armering osv. Det var kanske 25 kvm och det kostade ca 27 tkr men då var det också pumpning och handglättning av ytan då det inte gick att få ner några maskiner.
Jag göt en platta i en källare för några år sedan men då gjorde jag allt underarbete själv med isolering, armering osv. Det var kanske 25 kvm och det kostade ca 27 tkr men då var det också pumpning och handglättning av ytan då det inte gick att få ner några maskiner.
Jag har egentligen bara fått dettatommib skrev:
Lägg upp fakturan (med uppgifter om dig och firman maskade)?
YTA: 50 kvm
Isolering med Isodrän 200mm
Armering 6mm
Avlopp och brunnar
Gjutning betong
270.000kr ink moms
Tillkommande är rörmokarens kostnader, tex värmeslingor och dragning vatten.
Vi förutsätter att det är tillräckligt utgrävt och att inge speciella åtgärder behöver utföras, tex grundförstärkning av något slag.
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Du skriver att den är utgrävd. Men skall det inte vara något lager makadamm eller liknande också under plattan?
Och hur är det med installationer, skall det inte vara några avloppsrör under plattan, någon golvbrunn i någon del av källaren osv?
Du skriver att du skall gjuta, men har fått en faktura. Är det alltså gjutet och du har fått en faktura, eller har du fått en offert för ett kommande arbete?
Och hur är det med installationer, skall det inte vara några avloppsrör under plattan, någon golvbrunn i någon del av källaren osv?
Du skriver att du skall gjuta, men har fått en faktura. Är det alltså gjutet och du har fått en faktura, eller har du fått en offert för ett kommande arbete?
Att offerten är hög kan ju ha att göra med din adress och alla problem, förseningar och fördyrningar nuvarande trafikpolitik innebär för den som vill bygga eller driva verksamhet i Stockholm.
Samma jobb på en ort/adress med rimlig åtkomlighet och vettigt avstånd till grustäkt och betongstation kanske vore hälften så kostsamt att få utfört.
Samma jobb på en ort/adress med rimlig åtkomlighet och vettigt avstånd till grustäkt och betongstation kanske vore hälften så kostsamt att få utfört.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden