8 459 läst ·
35 svar
8k läst
35 svar
Orer och fuktig krypgrund
Då var det dags för lite bilder, ber om ursäkt för att det ser lite ostrukturerat ut samt att hela arbetsförloppet ej finns med men fjällans dator med modem uppkoppling tyckte inte om att föra över bilderna....
Det som blivit gjort i helgen är följande.
1. Rensat grunden från organisktmaterial.
2. Borrat upp expanderbular i väggarna ( fyllt med Heat massa )
3. Passat in golvreglarna (vägt in)
4. Placerat ut stöttor
5. Plastat golvet(jorg golvet i grunden).
6. Spikat råspont under reglarna för att hålla upp isolering
7. Isolerat med 120 mm roxull isolering (skivor)
8. Monterat avloppsrör
9. Demonterat vatten rör
10. Tagit ett nytt hål i golvet, detta pga att vi flyttade luckan till grunden
11. Monterat fast 1 st golvspån.
12. Varit och inhandlat 14 st golvspånskivor... tur att polisen inte stannade oss hade alla på takräcket...
13. Monterat extra ventilation./ rensat befintlig
14. Satte ingång kaffet.
15. Drack kaffe och beklagade mig att jag inte hunnit så långt som jag velat.
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0735.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0747.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0748.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0750.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0751.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0752.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0753.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0754.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0755.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0756.jpg
Det som blivit gjort i helgen är följande.
1. Rensat grunden från organisktmaterial.
2. Borrat upp expanderbular i väggarna ( fyllt med Heat massa )
3. Passat in golvreglarna (vägt in)
4. Placerat ut stöttor
5. Plastat golvet(jorg golvet i grunden).
6. Spikat råspont under reglarna för att hålla upp isolering
7. Isolerat med 120 mm roxull isolering (skivor)
8. Monterat avloppsrör
9. Demonterat vatten rör
10. Tagit ett nytt hål i golvet, detta pga att vi flyttade luckan till grunden
11. Monterat fast 1 st golvspån.
12. Varit och inhandlat 14 st golvspånskivor... tur att polisen inte stannade oss hade alla på takräcket...
13. Monterat extra ventilation./ rensat befintlig
14. Satte ingång kaffet.
15. Drack kaffe och beklagade mig att jag inte hunnit så långt som jag velat.
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0735.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0747.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0748.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0750.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0751.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0752.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0753.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0754.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0755.jpg
http://system.annonssidan.se/bilder/stugan/100_0756.jpg
Fisketorp skrev:
Både ja o nä...
På bilderna så syns det två rum, dock så är väggen mellan borta då denna vilade direkt på golvet.
Badrummet har vi redan fixat, köket o matsalen skall fixas i nästa steg, dock är detta inte dåligt utan jag fixar det "bara för att".
Skall ändå riva upp golvet o lägga golvspång och jämna ut höjd skillnaderna mellan kök/matsal då denna är ca: 15 cm då matsalen tidigare varit uterum.
Har själv börjat, hmm okej, mannen har börjat skotta upp isoleringen ur golvet som dryper av vatten. Det regnade in hela vintern. Tack för bra bilder hur man kan göra. Vi skall göra precis samma sak om två veckor.
/Tanja
/Tanja
Lycka tillTanjaoMarkus skrev:
är faktiskt ganska skojjet o bygga upp allt igen...sedan vet man ju att allt är100%
Klicka här för att svara