583 läst ·
4 svar
583 läst
4 svar
Optimal avluftning
Jag har ett 2 våningshus med radiatorer på övre plan och golvslingor på nedre. Har en sånhär avluftare kopplad till värmeslingssystemet: https://rorfokus.se/produkt/avluftare-flexvent-automatisk-utv-ganga-avstangning-g10-pn10/
Min tanke är att jag egentligen aldrig, rent teoretiskt, behöver lufta flvp samt element i och med denna automatiska avluftare. Eller tänker jag fel? Det är ju ett slutet system så vattnet cirkulerar väl runt bland element och golvslingor och vid någon tidpunkt kommer samtliga luftbubblor passera avluftaren? (Om nu inte det är några riktigt jobbiga bubblor som lägger sig högst upp i huset).
Min tanke är att jag egentligen aldrig, rent teoretiskt, behöver lufta flvp samt element i och med denna automatiska avluftare. Eller tänker jag fel? Det är ju ett slutet system så vattnet cirkulerar väl runt bland element och golvslingor och vid någon tidpunkt kommer samtliga luftbubblor passera avluftaren? (Om nu inte det är några riktigt jobbiga bubblor som lägger sig högst upp i huset).
Klicka här för att svara