J justusandersson skrev:
Det ser lite hemmabyggt ut. Minsta avväxlingsbalk vid 140 cm gissar jag är limträ 42x180. Det motsvarar ungefär 45x195 C 24.
Kan bara hålla med. Balken är 55mm men kan inte se hur stor den är uppåt tyvärr och vill inte bryta upp för mycket heller. Längden är 1920mm

Fast det där måste ju vara en kortling som inte gör mer än att bära skenan som skjutdörren hängs på? Om ens det, ser inte hur skenan är monterad.

Väggregeln ser ju ut att vara typ 75, tänker jag. Tror man måste montera bort en bit ovan öppningen för att se ordentligt.

Jetkokos Jetkokos skrev:
Fast det där måste ju vara en kortling som inte gör mer än att bära skenan som skjutdörren hängs på? Om ens det, ser inte hur skenan är monterad.

Väggregeln ser ju ut att vara typ 75, tänker jag. Tror man måste montera bort en bit ovan öppningen för att se ordentligt.
Menar du att avväxlingen isf ligger längre upp? Såhär sitter skenan monterad i sidan av väggen. Finns inget monterat i balken

• Öppning i vägg där en metallskena för en skjutdörr är monterad i sidan, synliga trästöd och oskyddad balk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jetkokos Jetkokos skrev:

Denna regeln är 45x70

• 45x70 träregel markerad i konstruktion med skador och spikar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.