D djanlov skrev:
Vi omvärderade just huset efter ha bott där i nästan åtta år och fick nu ett värde som möjliggör borttag av amorteringskrav.

Nu till det intressanta - att Swedbank vill att vi ska betala en peng (tror damen nämnde 340kr per bolån - vi har två) för att ta bort amorteringen.

Vi har tidigare höjt amorteringen och då kostade det ingenting.

Är detta normalt?
Turisten vid pyramiden i Egypten. Första kamelen som kan föra dig dit har en swedbanklogga, efter sedvanliga förhandlingen med mycket tårar och vädjanden från kamelföraren att han är seriös och han måste ha kunder för att kunna ta hand om sina barn accepterar vi priset. Välframme så tillkommer det en avgift att komma ner. Swedbanks kamelförare försäkrar att det är standard förfarande och inget fuffens.

• Haha
TestTestson och 1 till
  • Laddar…
D djanlov skrev:
Vi omvärderade just huset efter ha bott där i nästan åtta år och fick nu ett värde som möjliggör borttag av amorteringskrav.

Nu till det intressanta - att Swedbank vill att vi ska betala en peng (tror damen nämnde 340kr per bolån - vi har två) för att ta bort amorteringen.

Vi har tidigare höjt amorteringen och då kostade det ingenting.

Är detta normalt? Kan inte posta länk men sök på Ph.D Richard Werner economist. "Prof. Richard Werner explains how banking works. (money creation)"
Ja du. Va som är normalt? Låt mig kontrastera med hur ditt lån blir till och vad pengar är.
Du köper ditt hus för en skuldsedel där pengarna, bankens fiffel, blir framtrollade av banken ur tomma intet. Är det normalt? https://

Sök på,
Prof. Richard Werner explains how banking works. (money creation)

P Peter787 skrev:
Men banken brydde sig om den lilla summan...
Jag tog bort amorteringen till Swedbank. Självklart kostade det inget

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Såja, nu flyttar vi till Stabelo istället.

• Gilla
Svedjelandet2594
  • Laddar…
Farstatjej90
J jaronsso skrev:
Syn, absolut.
Det handlar ju om var man vill strössla sina pengar.
Jag är höginkomsttagare så förutsättningar är det inget fel på, men jag lägger hellre 700:- på 2-3 aktier än i kostnad för ett telefonsamtal.
Om man ställer två alternativ emot varandra.

Det handlar om principer.
Inte om förutsättningar eller hur man praktiskt utför tjänsten. Jag är bättre än att framstå som korkad inför någon som tar oskäligt betalt. Det kan handla om såväl banktjänster som något annat.
Jag är också höginkomsttagare, alltså , inte för att jag arbetar utan jag har tagit någon annans höga inkomst och jag håller helt med. Inte sant att man kastar 700 kr bara för att man har pengar.

Tillägg: det gäller även de som tjänar mycket, min ex-man blev som en femåring när det var nåt som kostade även när det gällde barnen, och i vanliga fall uppfattades han som minst sju år gammal. Emotionellt i alla fall.

Allt är relativt. Har gjort ett sådant ärende under vår tid med lån och blir inte flera, egentligen fanns inte behovet, bara onödigt att amortera mera just nu. Minns inte riktigt men ca 400 kr i adm, inget jag bryr mig om😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.