14 689 läst ·
93 svar
15k läst
93 svar
"Omöjligt" att få tag på en elektriker för uppdrag för närvarande?
De första fyra elektrikerna jag kontaktade skulle återkomma. Vilket de inte gjorde. Den femte håller jag hårt i, han har kommit tre gånger, en för ett större jobb, två gånger för småjobb. Riktigt skönt att ha någon som gör det han säger att han ska göra!
där håller alla misslyckade företag till, och resten oseriösaR Rolle85 skrev:Elektrikerna tar hellre större jobb där de får jobba under en längre tid och fakturera löpande. Ett mindre jobb med att byta lite dimmers, sätta några nya elluttag osv kan de möjligen göra om de har extrem jobbtorka. Annars är de inte värt de för dem.
Lägg ut uppdraget på offerta.se istället tex och se om någon nappar. Då kommer de som har tid att kontakta dig för att dryga ut arbetsveckan.
Personligen skulle jag om jag vore elektriker aldrig göra jobb "på sidan av" åt vänners kompisars syskon, eller dylikt. Om nåt skulle hända (även om orsaken var något helt annat) kan man vara säker på vems namn som dyker upp. Gemene man ser ingen skillnad mellan att "dra lite el" eller "byta en dörr".
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Det kan vara två fördelar med en riktigt lokal firma. Dels så blir det praktiskt enklare för dem att komma för ett litet jobb. De kan skjuta in det på väg till ett mer schemalagt jobb. Kan man sedan dessutom själv vara flexibel med tiden så förenklas det också.B bixt skrev:
Dels vill de ofta hålla sig med gott rykte i närområdet, de har troligen en avsevärd del av sina kunder i området.
Men man bör givetvis hålla lite koll på omdörmena, även fifflarfirmorna finns ju i någons närområde.
Redigerat:
Borde det inte vara så enkelt att man prissätter småjobben så att de blir lönsamma? Med tanke på hur svårt det är att hitta hantverkare för dylika jobb så borde ju folk vara beredda att betala extra.
Själv är jag lyckligt lottad med en pensionerad svärfar som har behörighet...
Själv är jag lyckligt lottad med en pensionerad svärfar som har behörighet...
Redigerat: