Mina föräldrar har köpt en villa fån tidigt 90-tal där besiktningsmannen från Anticimex sade att de var tvugna att riva bort isolering och sätta dit ny isolering samt installera en fläkt i krypgrunden pga fukt-/mögelrisk. Det var under dessa premisser som de köpte huset, omisolering och fläktar skulle kosta runt 100000:-.

Nu har de kontaktat den firma Anticimex rekommenderade för att utföra jobbet, men den firman tycker att det är onödigt med omisolering, de menar att det skulle räcka med att installera en fläkt och problemet skulle vara löst. Det skulle ju också spara en hel del pengar.

Vem ska man lyssna till och hur skulle ni göra? Själv skulle jag nog gå på firmans förslag och installera en fläkt, göra en ny kontroll om ett år eller två och se om problemet kvarstår eller inte. Tänker jag rätt?

Redigerat:
ja men till att börja med? varför menade de att isoleringen skall bytas? är det mögelpåväxt i isoleringen?

Blecktrumman skrev:
ja men till att börja med? varför menade de att isoleringen skall bytas? är det mögelpåväxt i isoleringen?
Jag vet ärligt talat inte. Men det hör egentligen inte till saken. Min poäng är vem man som lekman ska lyssna till.

Men jag ska ta reda på anledningen till isoleringsbytet mer exakt, jag återkommer.

jag skulle nog satsa mer på firmans tips och därmed ta in ytterligare en besiktningsman från en av anticimex konkurenter och se vad man får för omdömme

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.