Hej
Undrar om någon vet vad det betyder, bra eller inte bra? ( om luftflöde)
kök, grund, projekterad frånluft 10 , uppmätt frånluft 10 , % av proj. 100% , metod 2
kök,force , projekterad frånluft 28 , uppmätt frånluft 19 , % av proj 68% , metod 2
badrum , projekterad frånluft 15 , uppmätt frånluft 11 , % av pro 73% , metod 2
kIk , projekterad frånluft 2 , uppmätt frånluft 1 , % av proj 50% , metod 2
Antal spatventiler 5st
Flöde brevlåda 10 2
Vore tacksam om någon kan avläsa dem?
mvh
Jenny
Undrar om någon vet vad det betyder, bra eller inte bra? ( om luftflöde)
kök, grund, projekterad frånluft 10 , uppmätt frånluft 10 , % av proj. 100% , metod 2
kök,force , projekterad frånluft 28 , uppmätt frånluft 19 , % av proj 68% , metod 2
badrum , projekterad frånluft 15 , uppmätt frånluft 11 , % av pro 73% , metod 2
kIk , projekterad frånluft 2 , uppmätt frånluft 1 , % av proj 50% , metod 2
Antal spatventiler 5st
Flöde brevlåda 10 2
Vore tacksam om någon kan avläsa dem?
mvh
Jenny
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Var bor du, vad är det för typ av bostad? Hur många rum, hur stor, vilken sorts uppvärmning, vilken slags ventilation?
Kanske det vore bättre att lägga upp en riktig kopia/bild av ditt protokoll, så blir det lättare att analysera.
Och bortsett från detta gnäll, välkommen till Bygga Hus-forumet Jenny L!
Kanske det vore bättre att lägga upp en riktig kopia/bild av ditt protokoll, så blir det lättare att analysera.
Och bortsett från detta gnäll, välkommen till Bygga Hus-forumet Jenny L!
Tusen tack för ditt svar.
Protokollet är gjort 2016-11-30. Jag fick protokollet när jag frågat föreningen om det häromdagen.
Jag bor i en 3a på 71 kvm bostadsrätt på Söder i Stockholm. Jag vet inte vilken sorts uppvärmning. Ventilation är frånluftssytem. Lägenheten är byggd år 1988.
Med vänliga hälsingar
Jenny
Protokollet är gjort 2016-11-30. Jag fick protokollet när jag frågat föreningen om det häromdagen.
Jag bor i en 3a på 71 kvm bostadsrätt på Söder i Stockholm. Jag vet inte vilken sorts uppvärmning. Ventilation är frånluftssytem. Lägenheten är byggd år 1988.
Med vänliga hälsingar
Jenny
71 kvadrat * 0,35 (0,35liter/sekund per kvadrat är minikrav från boverket) ~ 25 liter bör du ha.
22 liter har du enligt protokoll. Det är väl på gränsen av för lite kan jag tycka. Speciellt om det bor flera i lägenheten. Om du forcerar dygnet runt så når du 31liter/sekund. En bättre siffra tycker jag.
22 liter har du enligt protokoll. Det är väl på gränsen av för lite kan jag tycka. Speciellt om det bor flera i lägenheten. Om du forcerar dygnet runt så når du 31liter/sekund. En bättre siffra tycker jag.
Klicka här för att svara
