1 609 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Om ni vill se...
http://projektranunkeln.blogspot.com/ Lite om våra projekt hemma och hur vi går till väga. Badrum och spotlights i hallen.Som jag sagt förut, inte för att få massa besökare, mer som en liten dagbok för oss själva, men om någon kan få några tips, varsegod.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Det finns vissa fabrikat av golvvärme som tillåter läggning i fix. Så skall någon göra det så kontrollera instruktionerna för kabeln först.
När jag tittade på denna möjlighet för typ 6-7 år sedan så var det ett fabrikat jag hittade som tillät detta, men då ej i våtrum.
Jag har hört att det ger sämre värmespridning, man känner tydligare vama och kalla stråk i golvet. Vet dock inte av egen erfarenhet.
När jag tittade på denna möjlighet för typ 6-7 år sedan så var det ett fabrikat jag hittade som tillät detta, men då ej i våtrum.
Jag har hört att det ger sämre värmespridning, man känner tydligare vama och kalla stråk i golvet. Vet dock inte av egen erfarenhet.
Dom lite kraftigare kabel som får läggas i fix, kräver betongplatta under. Dom tunnare mattorna kan läggas direkt i fixen.hempularen skrev:Det finns vissa fabrikat av golvvärme som tillåter läggning i fix. Så skall någon göra det så kontrollera instruktionerna för kabeln först.
När jag tittade på denna möjlighet för typ 6-7 år sedan så var det ett fabrikat jag hittade som tillät detta, men då ej i våtrum.
Jag har hört att det ger sämre värmespridning, man känner tydligare vama och kalla stråk i golvet. Vet dock inte av egen erfarenhet.
Ni kan använda googles translate
http://www.into.pl/ogrzewanie/kabel.html
Klicka här för att svara
