Hej.
Vi har renoverat vårt kök nyligen och på samma gång köpte vi ny spis av märket Elektrolux modell EKD60763X. Då vi startade varmluftsugnen så hörs ett vibrerande ljud från fläkten (som en helikopter på avstånd). Hade två plåtbunkar bredvid spisen på bänken intill som började låta. Ringt elux om detta och fick då till svar att så ska de ju inte vara. En montör har bytt ut fläktmotor och fläkthjul. Låter fortfarande och han sa att man inte kunde göra mer. Har aldig ägt en varmluftsugn förrut och undrar om nån annan råkat ut för samma problem. Tråkigt med dålig kvalite för den kostade ju trots allt 22 000 kr!!q(;^;)p
 
TJW Johnsson skrev:
Hej.
Vi har renoverat vårt kök nyligen och på samma gång köpte vi ny spis av märket Elektrolux modell EKD60763X. Då vi startade varmluftsugnen så hörs ett vibrerande ljud från fläkten (som en helikopter på avstånd). Hade två plåtbunkar bredvid spisen på bänken intill som började låta. Ringt elux om detta och fick då till svar att så ska de ju inte vara. En montör har bytt ut fläktmotor och fläkthjul. Låter fortfarande och han sa att man inte kunde göra mer. Har aldig ägt en varmluftsugn förrut och undrar om nån annan råkat ut för samma problem. Tråkigt med dålig kvalite för den kostade ju trots allt 22 000 kr!!q(;^;)p
Hej igen. När vi stekte på hällen märkte vi att allt i mitten av stekpannan blev snabbare brynt. Kollade då värmen med instrument lånat från jobb och fann då att på läge 4 var temp i mitten 130 grader. vid kanten bara 85!! detta var genomgående på alla 4 plattor. Kollade stekpannan om den var ojämn men var rak Kollade då hällen och fann då att samtliga 4 plattor hade en högre mitt. skilde 0,25 mm ca 5 cm från mittenkrysset. Mycet märkligt men förklarade den ojämna värmen. Löste sig dock efter diverse samtal. Elektrolux betalade tillbaka pengarna och hämtade spisen. Så in med vår gamla igen.
Så tips till er som tänker köpa elux "värstingspis": Provstarta ugnen och lyssna óch framför allt ska ni kolla planheten på hällen!!
Själva ska vi kolla efter ny spis. Dock ALDRIG en elux!!q(;^;)p Dyr som stryk ock kass kvalite.
 
  • Gilla
emanuelj
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.