BirgitS
88-65 Renoveringsmannen skrev:
Samtidigt svårt att säga hur lika golven kommer bli varandra, i färg och lyster och så. Är nog mera inne på att lägga schackrutigt linoleum i köksdelen nu, och sedan någon gång i framtiden nytt golv på hela undervåningen (om man verkligen känner att man vill ha precis samma golv).
Du kan ju alltid ta med dig en av dina upptagna brädor till en större affär som har visningsexemplar av Tarkett-golv och jämföra. Vi lät lägga in Tarketts flätmönster i naturlack och det ger mig samma känsla som golven från tidigt 60-tal som jag växte upp med, men det är ju omöjligt att komma ihåg exakt hur det såg ut.

• Gilla
88-65
  • Laddar…
Liten uppdatering på hur det hela blev:

När golvet var uppbrutet tömde jag isoleringen från de två facken närmast yttervägg, och ersatte med ny cellulosasiolering. Spånet som blev över använde jag till att toppa upp övriga fack.

Fick hjälp av en snickare att få reglarna justerade i höjdled, för att det färdiga golvet skulle bli i nivå med den gamla parketten i vardagsrummet. Sedan lade jag nytt spångolv och ovanpå det fick vi inlagt ett rutigt linoleumgolv (Forbo Marmoleum-plattor).

Parketten i vardagsrummet har nu också blivit slipad och vaxad, börjar bli fint på nedervåningen nu!

Uppbrutet golv under konstruktion med nya spångolv delar och verktyg utspridda på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rutigt linoleumgolv i ett kök med vita skåp och nyss slipad och vaxad parkett intill.
Skapa konto
Nyinstallerat parkettgolv i anslutning till rum med rutigt linoleumgolv och vit trappa.
Skapa konto

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.