Liten uppdatering på hur det hela blev:
När golvet var uppbrutet tömde jag isoleringen från de två facken närmast yttervägg, och ersatte med ny cellulosasiolering. Spånet som blev över använde jag till att toppa upp övriga fack.
Fick hjälp av en snickare att få reglarna justerade i höjdled, för att det färdiga golvet skulle bli i nivå med den gamla parketten i vardagsrummet. Sedan lade jag nytt spångolv och ovanpå det fick vi inlagt ett rutigt linoleumgolv (Forbo Marmoleum-plattor).
Parketten i vardagsrummet har nu också blivit slipad och vaxad, börjar bli fint på nedervåningen nu!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder