7 591 läst ·
35 svar
8k läst
35 svar
Olika insats i huset, sambolagen
Sillstryparen: Du har rätt. Det var inte seriöst menat vilket jag hoppades att de flesta förstod. Det var bara ett skämt som spinde vidare på den skämtsamma stämning som även Christinas inlägg hade. Det var absolut inte riktat som någon chauvinistiskt påhopp vilket jag vid gud hoppas att alla och speciellt Christina förstod.Sillastryparen skrev:David - 1499 meddelanden, veteran bland plankor och spik...- - - Det där sista var väl inte så där himla seriöst kanske...? Påminner mig lite om befälskolan för hundra år sedan och snacket på luckan - men njaee..., inte sa vi väl så till en dam...?:
:-X (Ser moderatorn lägga in femman på väg hitåt och intar en låg position, och hävdar omedelbart motsatsen med samma emfas!)
Jag kanske ska förklara skämtet även om det förstör det lilla humor det hade:
1.) Det började med att jag sa att även om jag fått betala dyrt vid tidigare separationer inte trodde på samboavtal iom att det skulle förstöra den romantiska stämningen.
2.) Jag fortsatte med att halvt på skämt påpeka att giftermål inte borde vara juridiskt bindande och man borde kunna gifta sig på fyllan utan att behöva tänka på konsekvenserna.
3.)Christina påpekade, (som jag uppfattade skämtsamt) att det inte var en bra idé för att inte någon skulle kunna dra sig ur dagen efter)
4.) Jag fortsatte på det av mig uppfattade skämtet genom att skämta om att hon skulle kunna vara ett av mina ex som jag nämnde i punkt 1.
I vilket fall som helst hoppas jag att Christina inte uppfattar det som ett påhopp. I sådana fall ber jag om ursäkt.
mvh
David
Tackar Coolman.Coolman skrev:
Jag hoppas att Christina också uppfattade det så annars blir jag ledsen.
mvh
David
Kul att det var fler som förstod min humor. Hade blivit lite ensamt annars.byggimpert skrev:
mvh
David
Klicka här för att svara