34 449 läst ·
214 svar
34k läst
214 svar
Olika budgivare visade sig vara samma person
Sida 1 av 15
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Olika budgivare visade sig vara samma person
Vi trodde att det var 3 st budgivare kvar på huset Men det visar sig att dessa motbud kom från en och samma budgivare, som såklart aldrig har bjudit över varandra.
Mäklaren anser att det inte är några problem med detta.
Själva känner vi oss blåsta vi har budat mycket pengar sedan i fredags och skulle säkerligen ha haft en annan taktik om vi visste att det bara var vi och en budgivare kvar.
Budar man på auktioner på nätet eller i en auktionshall så har jag aldrig varit med om att de accepterar att samma köpare har två budgivarkonton.
Är det verkligen rätt, får man verkligen gå till väga på detta sätt? I mina ögon är de hur oseriösa som helst.
Har även ställt frågan till Mäklarsamfundet men inte fått svar från dem.
Vi trodde att det var 3 st budgivare kvar på huset Men det visar sig att dessa motbud kom från en och samma budgivare, som såklart aldrig har bjudit över varandra.
Mäklaren anser att det inte är några problem med detta.
Själva känner vi oss blåsta vi har budat mycket pengar sedan i fredags och skulle säkerligen ha haft en annan taktik om vi visste att det bara var vi och en budgivare kvar.
Budar man på auktioner på nätet eller i en auktionshall så har jag aldrig varit med om att de accepterar att samma köpare har två budgivarkonton.
Är det verkligen rätt, får man verkligen gå till väga på detta sätt? I mina ögon är de hur oseriösa som helst.
Har även ställt frågan till Mäklarsamfundet men inte fått svar från dem.
Hela mäklarbranschen i sverige är, imo, en enda stor korrupt cancersvulst. Att lagstiftarna inte gjort nåt åt detta för länge sedan är barockt, men det är å andra sidan en hel del annat i fastighetssverige också, tyvärr. Byggfelsförsäkringen är bara ännu ett bevis på denna korruption.
På dessa punkter är sverige antagligen sämst i världen. Det är bara att se över gränsen till norge för lite tips på hur man snabbt och enkelt styr upp detta.
På dessa punkter är sverige antagligen sämst i världen. Det är bara att se över gränsen till norge för lite tips på hur man snabbt och enkelt styr upp detta.
Låter ju helt absurt och riktigt oseriöst och det bli intressant att höra vad mäklarsamfundet säger om detta.....
Skulle också vara intressant att höra vad säljaren har för åsikter om upplägget och hur mäklaren skött budgivningen?
Personligen har jag lite svårt att förstå syftet?
/Krister
Skulle också vara intressant att höra vad säljaren har för åsikter om upplägget och hur mäklaren skött budgivningen?
Personligen har jag lite svårt att förstå syftet?
/Krister
Vad är det som är korrupt? Finns tyvärr inget som reglerar budgivningen. Som budgivare kan du höja ditt eget bud och du är inte bunden av budet. Vad är problemet. Tänk på den andra familjen om de budade mot varandra utan att veta om det... Lite surt.Hela mäklarbranschen i sverige är, imo, en enda stor korrupt cancersvulst. Att lagstiftarna inte gjort nåt åt detta för länge sedan är barockt, men det är å andra sidan en hel del annat i fastighetssverige också, tyvärr. Byggfelsförsäkringen är bara ännu ett bevis på denna korruption.<br />
Tyvärr kommer inte samfundet säga nåt, och det är inte ens fall för disciplin nämnden.mexitegel skrev:
Det måste finnas någon annan förklaring. Låter orimligt att man inom en familj budar mot varandra utan att veta om det... Jag hör framför mig middagsdiskussionen: "Älskling, har du köpt nåt snyggt idag?" "Nej jag budade på några hus men det blev för dyrt." "Ja samma sak hände mig idag, vart är marknaden på väg?"storken skrev:
Nähe då fattar jag inte problemet?!liselotte skrev:
Om den med högsta bud drar sig ur blir det lite knivigare.
Om:
A har högsta
B tvåa
C trea
A backar ut så går man ner till B's första högre bud över C. Men det kan vara så att B säger. Vi står för vår sista bud och köper stugan. Dp är det all heder åt de och skriva papper som gäller
Problemet = Taktiken i vår budgivning hade sett helt annorlunda ut om vi hade vetat att det bara var en vi budade mot
A har högsta
B tvåa
C trea
Om A hoppar av, så går det till B (=jag) men enbart 5000 mindre i budet än A. Om jag också hoppar av så får kanske C erbjudandet, då går priset ner mycket mer eftersom vi inte har suttit och småbudat. Dessutom var det länge sedan C gav ett bud, de senaste har varit A som lagt över oss. (Lite svårt att förklara)
A har högsta
B tvåa
C trea
Om A hoppar av, så går det till B (=jag) men enbart 5000 mindre i budet än A. Om jag också hoppar av så får kanske C erbjudandet, då går priset ner mycket mer eftersom vi inte har suttit och småbudat. Dessutom var det länge sedan C gav ett bud, de senaste har varit A som lagt över oss. (Lite svårt att förklara)
Du får väl helt enkelt se till att det blir några fler som helt plötsligt upptäcker huset och ger sig in i budgivningen. En helt ny budgivare som plötsligt lägger sig 25000 över alla andra. 
Har mäklaren hela tiden varit medveten om att en person budar under tre olika identiteter?
Frågan är om detta kan betraktas som bedrägeri, och om mäklaren i så fall är delaktig.
Finns det någon mer spekulant, eller är dessa tre budgivaren bara någon ur säljarens eller mäklarens sfär som försöker driva upp priset?
Har mäklaren hela tiden varit medveten om att en person budar under tre olika identiteter?
Frågan är om detta kan betraktas som bedrägeri, och om mäklaren i så fall är delaktig.
Finns det någon mer spekulant, eller är dessa tre budgivaren bara någon ur säljarens eller mäklarens sfär som försöker driva upp priset?
Tricket är att dom alltid ligger och saxar TS. Dvs
A
TS
B
sedan
B
TS
A
Låt os säga att det slutar på
A
TS
B
A drar is ur och gemensamt har A och B lyckats driva upp priset till TS smärtgräns. Sluga dj@vlar.
SPRING!
A
TS
B
sedan
B
TS
A
Låt os säga att det slutar på
A
TS
B
A drar is ur och gemensamt har A och B lyckats driva upp priset till TS smärtgräns. Sluga dj@vlar.
SPRING!