Är det någon som vet vad detta är för bricka och var man kan köpa fler av den?

mvh Daniel

Bricka.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

matsa79
Jag är inte helt säker men det ser ut som brickor som används för att skruva fast papptak, de är dock aldrig synliga när taket är färdigt de finns under skarvarna.

Har sett nåt liknande på najad isolering kring rör.

JOW skrev:
Har sett nåt liknande på najad isolering kring rör.
Ahh papptak kan vara dess ursprung, det ska jag söka vidare på, tackar.

Vad använder du brickan till?

darpe skrev:
Jag har hittat ett användningsområde för den som jag med säkerhet kan säga inte var dess ursprungliga tanke, men tack för att du tog dig tid och kom med ett konstruktivt inlägg.
Tja, det var så lite så. Det är alltid lika roligt med folk som har svårt för ironi :D

Hade du varit mer tydlig till vad du hade tänkt använda den så hade du förutom att slippa min kommentar kanske också fått några tips på alternativa brickor till ditt tänka användingsområde.

sixten88 skrev:
Vad använder du brickan till?
För att fästa isolering (cellplastskivor) i undertak, svågern fick tips om att det skule spara jobb att ha något att fästa isoleringen i när de göt bjälklaget, så de tog vad de hade, och kapade till en massa gängstål som de slog i underifrån i den halvbrunna betongen, så nu trycker de upp skovrna på gängstålen och fixerar dem med den för ändamålet helt suvveräna brickan, vad den ursprungligen har använts till kommer ingen ihåg, far min hade en låda av den kvar sen gammalt, taket är 200 kvadrat, och många skivor kvar att sätta, så jag hjälper dem att hitta en lämplig ersättare till brickan, och jag har nog hittat den på länken som mlkjhr tippsade om, tack för det.

Redigerat:
Nu har jag raderat inlägg som inte tillförde diskussionen något.

Känner igen brickorna sedan fabrikstiden, var med och inredde containers för oljeborrplattformar mm. Mycket riktigt användes de till att fästa takisoleringsskivor på räfflade "spik" som svetsats i taket (fast containern vändes under det momentet). Tyvärr var det inte cellplast utan dammiga rockwoolskivor och ett riktigt bösigt jobb. Så du har hittat rätt!

Kjell G

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.