Postade detta http://www.byggahus.se/forum/hustillverkare/188243-modifierade-produkter-i-standardsortimentet.html i fel forum insåg jag går kväll, provar här...

Ja, tänk alla dessa detaljer när man bygger hus. Man beställer blandaren som ingår och ingen bryr sig om att berätta att det ska dit en adapter modell gröna Ö. (Hela "fästet" från första "skarven" är adapter + att det ska ju till en stor mutter på en heltäckande bricka på väggen att fästa i.)

Jag kan bara inte tycka att det känns rätt att de ska bygga om blandaren, då borde man ju köpt en annan blandare. (Vilket jag skulle gjort om jag vetat om detta, men man tänker inte på att säga att cc-måtten ska stämma på rör och blandare.)
Fult + stjäl utrymme i en redan liten dusch. :(

Mailade leverantören igår när jag insåg hur fult det skulle bli. De tycker att detta är helt normalt och hänvisar till sin arkitekt som valt blandaren.

Vad tycker ni, är detta OK?
Skulle ni betala fullt pris för detta?

• P1030089.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P1030094.jpg
    Skapa konto
  • P1030096.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
Håller fullständigt med om att det där är tråkigt. Men jag vågar inte säga om du därmed har någon rätt till rabatt. Jag tror dessvärre det anses som normalt. Kanske kan de gå med på ett återköp eller byte?

När vi byggde nytt hus för ett tiotal år sedan hade vi tänkt sätta in en tysktillverkad blandare. Men det visade sig att rören i väggen satt med "svenskt" c/c. Vi valde att byta till en svensk blandare för att slippa ombyggnaden. Om jag fattade det hela rätt är det svensk standard som i det här fallet inte är anpassad till resten av EU, där det andra c/c-måttet gäller, och därmed bättre konkurrens. Rätta mig om jag har missuppfattat, någon...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.