Hej jag ville byta köksblandare och jag monterade enligt beskrivningen med det började spruta vatten mellan låsventilet och sexkantnippel. Jag satte dit en gummipackning som är till duschslangen, men blev inte bättre.
Varför rinner det vattnet?
Är någon kan förklara det.Tsck
Mvh

• Köksblandarns anslutning med sexkantnippel och synlig gummipackning, texten "den gamla" markerad i rött.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flexibel anslutningsslang med sexkantnippel och o-ring, där vattenläckage uppstått vid byte av köksblandare.
    Skapa konto
  • Guldfärgad sexkantnippel med svart gummipackning ovanpå, använd i montering av köksblandare.
    Skapa konto
  • Guldfärgad sexkantnippel placerad på en vit yta, relaterad till ett problem med vattenläckage vid byte av köksblandare.
    Skapa konto
N Nannito skrev:
Hej jag ville byta köksblandare och jag monterade enligt beskrivningen med det började spruta vatten mellan låsventilet och sexkantnippel. Jag satte dit en gummipackning som är till duschslangen, men blev inte bättre.
Varför rinner det vattnet?
Är någon kan förklara det.Tsck
Mvh

• Vattenläcka vid ett kopparrör med ventiler under diskbänken, markerat med texten "Rinna". En handduk ligger under för att fånga upp vattnet.
    Skapa konto
Tycker övergången mellan kulventilen och slangen inte bottnar jag hade försökt hitta en annan övergång och läderpackning alternativt tätat gängan i stället med lin

F
Blandaren har nog en soft-pex-anslutning på 10mm. Du behöver en klämringskoppling i samma fabrikat som kulventilen. Eventuellt behöver du en förminskning från 12 till 10mm om inte kulventilen redan är 10mm på utgången.

Den sexkantnippel du köpt är fel och borde se likadan ut som den gamla. Eventuellt går den gamla muttern att återanvända om du skaffar ny klämring.

Mässingsnippeln hör inte hemma på en dylik position alls.............

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.