47 069 läst ·
639 svar
47k läst
639 svar
Ok att klippa gräset på långfredagen?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Jag ser väl två saker att beaktaP Parkeringsvakten skrev:
- vad man själv tycker är rätt och lämpligt och
- vilken respekt man vill visa närmaste omgivning.
Det låter som att du illvilligt bröt mot punkt två, och för detta har du mitt förakt.
Liksom det finns många "stollar" som tror på ideologier och politiska partier så finns det många människor som tror på "sagoboken". Liksom att folk inte kan resonera kring politik så kan de inte resonera kring religion utan att förminska motparten. Jag tycker det är svagt.
Har du ingen allmänbildningen alls? -"Även på en helgdag får du dra upp åsnan ur gropen".P Parkeringsvakten skrev:
Dvs. Vid en nödsituation får reglerna brytas. Sjukhusbesök är ett sådant exempel.
Helt ojämförligt. Religiösa betalar skatt och anlitar sjukvård som alla andra. Tror du på riktigt att religiösa länder inte har sjukvård??? Finns inget som säger att de inte får söka sjukvård vid religiösa högtider. Ett bra exempel är Påven som är krasslig.P Parkeringsvakten skrev:
Frågan var varför du utnyttjar religiösa helgdagar att vara ledig från jobbet och helt ignorerar de som är religiösa när de vill ha en harminisk och lugn långfredag?
Jag är själv inte religiös, men stör heller inte de som är det.
Tråden påminner mig om en annan etikettsfråga. Rasta hundar på begravningsplatser.
Hela min inre mest stolliga prussiluska vaknade när jag läste denna för någon vecka sedan:
https://www.dn.se/kultur/bengt-ohlsson-en-vanlig-dag-moter-jag-fler-doda-an-levande/
Eller om det var min inre Tyko Jonsson: "Vad sa du att du gjorde sa du?!?"
Vid googling för att återfinna denna DN-artikel så visade det sig vara en mångårig genre i Diskussionssverige. Tydligen är hundrastning på begravningsplatser under omförhandling.
Hela min inre mest stolliga prussiluska vaknade när jag läste denna för någon vecka sedan:
https://www.dn.se/kultur/bengt-ohlsson-en-vanlig-dag-moter-jag-fler-doda-an-levande/
Eller om det var min inre Tyko Jonsson: "Vad sa du att du gjorde sa du?!?"
Vid googling för att återfinna denna DN-artikel så visade det sig vara en mångårig genre i Diskussionssverige. Tydligen är hundrastning på begravningsplatser under omförhandling.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 464 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 464 inlägg
Samma här, vi hade farmor på besök och det var inte nådigt.yonna skrev:
Vi fick inte ens gå ut utan var tvungna att sitta uppradade i soffan! 😫
