47 085 läst ·
639 svar
47k läst
639 svar
Ok att klippa gräset på långfredagen?
Jag säger bara att ingen VET.D Dilato skrev:
Då återstår att tro något.
Jag delar mycket av Per Fritzells åsikter kring detta.
Precis som du så TROR jag något, och det jag tror baseras på omvänd ”bevisföring”.
Men det är inget jag har behov av att ventilera. 😊
Men då kan man ju inte tro på gud heller för ingen kan bevisa att han har funnits/finns.D Dilato skrev:
"Extraordinary claims requires extraordinary evidence".Nissens skrev:
Där fallerar alla teister eftersom det inte finns NÅGRA bevis på att det finns någon GUD.
Däremot är det uppenbart att guden bara finns i dyrkarens huvud..imaginär.
JaD Dilato skrev:
Kan gräva fram gamla bilder som mamma tog när jag satt i tomtens knä..D Dilato skrev:
https://www.visitfinland.com/sv/artiklar/traffa-jultomten-i-finska-lappland/
Har länkat ovan😉så nu har jag bevisat att tomten finns!D Dilato skrev:
Att tro på något som helt saknar bevis för sin existens är irrationellt.Nissens skrev:
Att du "tror" detta visar på att du också är irrationell.
Jesuslik i himlen, spagettimonster, tandfeer, demoner, djävlar, gudar, harry potter..ja du, listan kan göras oändlig.
Jesus var en bedragare och hädare, en falsk profet som blev avrättad av myndigheterna eftersom han inte var den messias han påstod sig vara och moses lag tydligt bestämt att straffet därför är döden..
Messias ska vara kung i Israel och sitta på Daniels tron, inget av det gjorde Jesus.
Jo, man tror alltid något. Om man inte tror på någon religion, utan tex tror att allt kommit till av en slump så är det en tro.Intet skrev:
Något man tror på behöver inte ha med någon religion att göra.
Förstår du nu?
Jag förstår vad du menar, men jag tror inte att du förstår vad jag menar.Intet skrev:
Jag har inte sagt vad jag tror, jag har bara sagt att det jag tror baseras på omvänd bevisföring. Vet du vad det är?D Dilato skrev:
AbsolutD Dilato skrev:
Då tror vi olika, jag tror att det är en fantasifigur.D Dilato skrev:
Som sagt, i min värld är det en fantasifigur, precis som det mesta i de där historierna.D Dilato skrev:
Man kan fundera om bibeltrogna verkligen läst boken.
Gud orkestrerar en veritabel orgie i ondska där massmord, barnamord, våldtäkter, incest, sadism, tortyr med mera står på dagordningen.
Han får Stalin, Hitler och Mao likna rena gosskören. Too stupid for science try religion.
Gud orkestrerar en veritabel orgie i ondska där massmord, barnamord, våldtäkter, incest, sadism, tortyr med mera står på dagordningen.
Han får Stalin, Hitler och Mao likna rena gosskören. Too stupid for science try religion.
Redigerat:
Kärleksbudskapet sitter inte på första parkett.A Achren57 skrev: