47 085 läst ·
639 svar
47k läst
639 svar
Ok att klippa gräset på långfredagen?
Jag rekommenderar Per Fritzells sommarprat för några år sedan.D Dilato skrev:Bara om man ger till samma grupp man redan tillhör.
Kristna som ger till sin egen kyrka, det räknas inte, de är inte välgörenhet.
Kristna är i regel mer inskränkta än sekulära.
Som kristen har man gett upp nyfikenheten på hur verkligheten fungerar, allt man inte begriper förklaras av att det är Guds vilja.
Dessutom behöver man inte bekymra sig om miljön, eftersom Jesus kommer alldeles strax och skapar en ny jord och ett nytt Jerusalem där alla lever för evigt ( bortsett från oss alla andra som ska pinas i helvetet för evigt)...den kristna förlåtande världsbilden...
[länk]
Det enda som är gemensamt för ateister är att man inte tror på att det finns någon gud..
Allt annat är öppet för diskussion, det finns ateister som tror på allt möjligt annat, men det har inte någon koppling till ateism.
Han lyfter fram att att om man utgår ifrån att endast en tro är sann (inklusive ateism etc) så har de flesta människor fel tro.
Men det kan ju också vara så att alla har fel…
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Nu pratade jag om tid, inte pengar. Så även om det samband du beskriver stämmer är det en annan sak. Tittar jag på ledningen av Svenska kyrkan verkar den för övrigt närmast rädd för att bry sig mer om kristna än andra, så lite skeptisk är jag även till LiU-resultatet.D Dilato skrev:
Oavsett vilket tror jag att kristna över lag är lite generösare än vi andra. Trots det anser jag att de inte förtjänar den typ av respekt som skulle krävas för att jag skulle tycka att man borde avstå gräsklippning på långfredagen för att blidka dem.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
Det är många som har dåliga kunskaper.
Idag lyssnade jag på påvens välsignelse urbi et orbi som sänds på TV varje påsksöndag men inte i Sverige. Välsignelsen innefattar en absolution av alla synder man har gjort, det är väl trevligt, eller? Innan 1967 gällde det bara doms som var närvarande på Petersdomen plats. Men då bestämde den katolska kyrkan att absolutionen gäller även dem som är närvarande på radio, TV och andra moderna medier.
Påvens påskbudskap var förvånansvärt tydligt vad gäller krigen i Gaza och Ukraina - vad gäller påvens mått. Må alla jävlarna tar till sig det!
Idag lyssnade jag på påvens välsignelse urbi et orbi som sänds på TV varje påsksöndag men inte i Sverige. Välsignelsen innefattar en absolution av alla synder man har gjort, det är väl trevligt, eller? Innan 1967 gällde det bara doms som var närvarande på Petersdomen plats. Men då bestämde den katolska kyrkan att absolutionen gäller även dem som är närvarande på radio, TV och andra moderna medier.
Påvens påskbudskap var förvånansvärt tydligt vad gäller krigen i Gaza och Ukraina - vad gäller påvens mått. Må alla jävlarna tar till sig det!
Katolska kyrkan är ondskan själv.T Thomas_Blekinge skrev:Det är många som har dåliga kunskaper.
Idag lyssnade jag på påvens välsignelse urbi et orbi som sänds på TV varje påsksöndag men inte i Sverige. Välsignelsen innefattar en absolution av alla synder man har gjort, det är väl trevligt, eller? Innan 1967 gällde det bara doms som var närvarande på Petersdomen plats. Men då bestämde den katolska kyrkan att absolutionen gäller även dem som är närvarande på radio, TV och andra moderna medier.
Påvens påskbudskap var förvånansvärt tydligt vad gäller krigen i Gaza och Ukraina - vad gäller påvens mått. Må alla jävlarna tar till sig det!
Alla de synder den begått är mer än man orkar lista.
Men, hitchens och fray visar tydligt på hur sjuk kristendomen i katolsk form är.
"Tror" du på att Tomten finns?Nissens skrev:
Om ja, vad är bevisen för?
Om nej, varför inte?
och glöm inte bort, att den som påstår att något finns har bevisbördan därpå
(saker som inte finns lämnar inga bevis på sin ickeexistens).
