47 095 läst ·
639 svar
47k läst
639 svar
Ok att klippa gräset på långfredagen?
Men det är rätt praktiskt också. Även om man gör något vidrigt som inte ens är tillåtet i sagoboken så är det bara att be om syndernas förlåtelse, vips så är bladet vänt. 😊D Dilato skrev:
Jag förstår inte hur du tänker här om whataboutism. Det som du citerar är fyra exempel av mig på hur "stolligt" används av SVT i text. Vi har ju märkligt nog snöat in på vad "lite stolligt" betyder rent språkligt och hur det används. Och min poäng är att jag använder det språkligt på samma sätt som SVT och att det knappast används däri syfte att kränkan, förminska eller för att försöka nedvärdera någon annan. De märkliga utfall som har kommit under dagen.L lat skrev:
Jag tycker hela denna diskussion har passerat gränsen för lite stolligt sedan länge. Den t o m kvalificerar som helstollig.
Kan tyvärr inte tro på vad som sägs i Bibeln och vad kyrkan står för
Religionen som den har presenterats av prästerskapet och de som har makten och läser Bibeln utan att tänka efter vad som är rimligt är för mig något som är helt absurt och saknar förankring i verkligheten
Som Karl Marx sa: Religionen är ett opium för folket
Håll käften och gör som kyrkan säger så får du ett bra liv i himlen 😡
Vad säger ni som är bokstavs trogna om det här?
Respekterar ni mina åsikter respekterar jag era 😎
Religionen som den har presenterats av prästerskapet och de som har makten och läser Bibeln utan att tänka efter vad som är rimligt är för mig något som är helt absurt och saknar förankring i verkligheten
Som Karl Marx sa: Religionen är ett opium för folket
Håll käften och gör som kyrkan säger så får du ett bra liv i himlen 😡
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad säger ni som är bokstavs trogna om det här?
Respekterar ni mina åsikter respekterar jag era 😎
Redigerat:
Så var det innan Jesus, gud förlåt synder hela tiden,det enda som räknades var att man faktiskt var ångerfull.Nissens skrev:
Numera efter Jesus (Paulus) är du rökt, oavsett hur god och rätt- trogen du varit kommer du att hamna i helvetet om du inte ( helt utan bevis) tror på Jesus.
Det räcker med att anamma Jesus, det spelar ingen roll om du levt ett ondskefullt liv.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 234 inlägg
Lite av varje, men att kristna exempelvis ägnar sig mer åt välgörenhet än vi ateister är belagt. Så sannolikheten att en troende anstränger sig för en främling är nog större; de är helt enkelt lite godare i genomsnitt.D Dilato skrev:
Har du hört talas om bikten?D Dilato skrev:Så var det innan Jesus, gud förlåt synder hela tiden,det enda som räknades var att man faktiskt var ångerfull.
Numera efter Jesus (Paulus) är du rökt, oavsett hur god och rätt- trogen du varit kommer du att hamna i helvetet om du inte ( helt utan bevis) tror på Jesus.
Det räcker med att anamma Jesus, det spelar ingen roll om du levt ett ondskefullt liv.
Fast kan man tänka så? För är inte oftast dom mest fanatiska och onda personerna religöst drivna?Nötegårdsgubben skrev:
Tror inte jag nämnt protestanismen.Claes Sörmland skrev:
Men religiösa generellt har en djup dubbelmoral, såväl kristna som muslimer…
Om jag skulle tvingas att välja en religion så skulle det nog bli Buddhismen.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 234 inlägg
Bara om man ger till samma grupp man redan tillhör.Nötegårdsgubben skrev:
Kristna som ger till sin egen kyrka, det räknas inte, de är inte välgörenhet.
Kristna är i regel mer inskränkta än sekulära.
Som kristen har man gett upp nyfikenheten på hur verkligheten fungerar, allt man inte begriper förklaras av att det är Guds vilja.
Dessutom behöver man inte bekymra sig om miljön, eftersom Jesus kommer alldeles strax och skapar en ny jord och ett nytt Jerusalem där alla lever för evigt ( bortsett från oss alla andra som ska pinas i helvetet för evigt)...den kristna förlåtande världsbilden...
https://liu.se/en/news-item/religiosa-ar-inte-mer-generosa-med-ett-undantag
Det enda som är gemensamt för ateister är att man inte tror på att det finns någon gud..
Allt annat är öppet för diskussion, det finns ateister som tror på allt möjligt annat, men det har inte någon koppling till ateism.
Redigerat: