Hej,

Har lite platsbrist, och bygg varuhuset jag handlar av inför min renovering semesterdtänger idsg. Då fick jag köpa och frakta hem mina gipsskivor .Är denna förvaring ok ett tag?

Mvh Rickard

• Gipsskivor staplade utomhus vid en garageuppfart med bil och vedhög i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här skriver gyproc
Lagring på hårdgjord yta (asfalt, packad sand etc)
• Kortvarig mellanlagring av torra skivor under presenning kan ske under högst 2 dagar (utan plastning).
• Plastemballerade paket kan lagras under presenning längre tid. Regn- vatten får ej samlas under paketen 1. Presenningarna ska ordnas så att markfukt kan torka ut.
Lagring på icke hårdgjord yta t.ex vanlig mark
Lagring under presenning på icke hårdgjord yta ska undvikas. Om det ändå måste göras ska åtgärder vidtas så att paketen skyddas mot markfukt och mot kontakt med marken.
Vid lagring mer än 1–2 dagar ska paketen vara plastemballerade.

Mina låg ute länge i höstas under bar himmel, dock väl inplastade.

Så länge det inte kommer vatten på dem så kan väl inget hända. Någon har säkert andra erfarenheter...

Hm, bättre att ta det säkra före det osäkra känner kag,. Blir att fixa plats i garaget ikväll och konka in dem där. Tack för svaren .

• Gilla
fgo
  • Laddar…
Så länge dom ligger plant och torrt är det inga problem. Det ser ut att vara betonggolv under tak, så då kan dom ligga kvar.

Men tycker när man stuvar om gipsbuntar. Skall dom ligga jämt och fint både i längd och sida, ser så slarvigt ut annars. Utöver detta är det inga problem att förvara som du har nu, skall väl heller inte bli regn.

Aja, nu är de inburna i garaget iallafall. Där ligger de tryggt oavsett väder utomhus ;)

• Gilla
Fredrik99
  • Laddar…
Bra vardagsmotion!
20st skivor eller hur många det kan vara, blir 500kg :strong::strong:

• Gilla
FMaki
  • Laddar…
60 skivor... :strong:

Imponerande
Lika tungt som en bil...

Ja, börjar kännas idag.

Staplat dessa 2 ggr, samt burit in 74 skivor golvspån .tur man har haft bärhjälp!

Det är baksidan med att renovera. :worried:

Sant! Men som du skrev, bra motion blir ett av det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.