Den ger vääldigt mycket ljus. Är du säker på att du vill ha det så ljust?

Jo, får ta ett snack med katten om detta. Men vet nu vad jag ska leta efter för strålkastare.

Som jag skrev spelar det ingen roll vilken strålkastare du letar efter, skyddsjord måste dras fram i alla fall.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Som jag skrev spelar det ingen roll vilken strålkastare du letar efter, skyddsjord måste dras fram i alla fall.
Fast om han köper en dubbelisolerad för att slippa massa extra jobb så tycker jag det är helt ok. Känns som att du är lite väl petig, vill han i framtiden byta lampa mot någon som kräver jord så får han väll dra fram jorden då ;)

Det är just det som är risken. Vederbörande (kanske ny ägare) är rudis på el och hittar ingen skyddsledare och tänker då behövs det väl ingen heller till den nya lampan...

Det är en installationsledning vi pratar om i detta fall, och en anslutningspunkt för en lampa. Vore det en anslutningskabel vore det en annan sak - då sitter anslutningspunkten längre bak.

H hempularen skrev:
Jag ser inte att den är dubbelisolerad?
Står så här i beskrivingen """" Produkten är dubbelisolerad, """" , så då ska den inte jordas och finns ingen jordplint i den , kan vara som blindplint.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.